Älskar min älskling

Valde självmant att stanna hemma ikväll ändå, kändes bäst så och skönast. Ta hand om mig själv lite, sitta i soffan, äta lite Geischa och dricka ett glas rött framför en film och kika ut på det mulna, kalla vädret.

Har sträckläst Åsa Jinders ” Vill du ha barn med mig” idag. Hon kan verkligen konsten att skriva. Att fånga och förmedla känslor. Känner igen mig i så mycket. 

Och tårarna har trillat.  Är så lätt att man distansierar sig till en början, till och med från den man är tillsammans med, fast man inte vill. Innan man hunnit säga att det blev inget denna gången heller. Då är det lättare att komma nära igen, få krypa in i den där trygga, varma famnen och känna sig som hemma.  Ändå håller jag lite avstånd innan jag hunnit berätta att mensen kommit. Vet inte varför jag gör så, kanske för att vara stark, vara duktig. Hur knasigt låter inte det? Fast det har jag ju varit så bra på innan, att vara duktig,  stark, klara allt själv och prestera. Även om jag idag,  fem år senare, är en helt annan människa än då, så verkar det som att mitt gamla sätt att vara på kickar in i riktigt skarpa situationer. Men jag vill ju inte bara klara mig själv mer och vara starkast i världen. Jag vill ju vara med mannen med stort D och duga precis som jag är, precis som  jag gör med honom.

Inte lätt att förstå sig på sig själv ibland. Men jag vågar ju iaf försöka och jag ger inte upp. Även fast jag många gånger försöker ”övertyga” mig själv om det mitt i paniken, när allt känns som värst.

Jag har tänkt börja blogga jättelänge. Men det är först nu jag tagit tag i det. Kanske finns det nån mening med det. Känns skönt att få skriva,  skriva så som jag känner och få ventilera.

Kommentera

