I väntan på nytt pass

Sitter och väntar på att det ska bli min tur att få gå fram till disken och fixa nytt pass till höstens resa. Under tiden läser jag olika bloggar,  skrivna av personer i samma fas som jag, om än i olika långt gångna faser och processer. Blir både varm och kall av det jag läser. Varm av alla fina mäniskor som kämpar lika mycket som vi. Kall, när tvivlet bankar på min port och vill in. Jag orkar inte med det idag. Jag vill hoppas, jag vill tro, jag vill leva och må så bra det går tills jag får veta nåt.

Jag är inte ute efter att förneka hur jag känner eller att förneka all panik som flyger in ibland. Men jag måste också våga hoppas. Och leva. Annars går det inte.

Ogillar egentligen ordet ”styrkekram”, men idag vill jag ändå skicka världens största styrkekram till alla som är i samma situation som jag. För att vi orkar kämpa, för att hoppet lämnar oss och kommer tillbaka igen och vi kastar oss på nytt upp i sadeln och kör vidare.

One thought on “I väntan på nytt pass

Kommentera

