Regnet det bara öser ner och vad vill jag göra medan jag väntar och längtar?

Det var länge sen som regnet öste ner lika mycket som det gjort denna helg. Har haft en fin helg, varit ut med lite vänner i fredags, hälsat på mina föräldrar igår och haft spontanbesök av svärföräldrarna idag. Och däremellan fått vara med min darling och våra vovvar.

Jag känner att jag behöver komma på vad jag vill göra, fokuseramer på saker jag vill göra, jag orkar inte bara tänka på situationen som är och bli fullständigt låst och i och med det totalt tappa inspirationen att göra nåt. Det testade jag oftivilligt i början av året, och det var inte det minsta kul. Om jag ska lyckas komma ut på andra sidan av denna livssituation, hur det än går, och utan att ha blivit knäpp på kuppen,  så måste jag hitta på saker att göra som är roliga för mig, som ger energi.

Jag är engagerad i två frivillig organisationer,  en för människor och en för djur. Jag lyckas alltid vara den som tar på mig merjobb och som ska fixa allt, det ligger i min personlighet och mitt jobb går ut på det dagligdags med.  Men jag kan bli trött på det ibland också,  att alltid vara den som ska fixa och trixa. Så jag har lovat mig själv inför hösten att skala bort det som jag känner som måsten på min fritid och lägga den tiden på nåt som bara är roligt också.

Skulle vilja lära känna lite mer folk också,  men vet inte riktigt vart jag ska lyckas göra det just nu.

Jag är ju kanske inte direkt mitt vanliga varma, glada, sociala jag just nu. Känns som att jag har fullt upp ibland med att hålla ihop mig själv och inte låta min förtvivlan ta över mig. Utan försöka vila i hoppet. Och vara glad och tacksam över det jag har.

Jag längtar så oerhört mycket till 5 augusti när vi ska iväg igen och kanske iaf få nåt svar. Att få en plan att hålla sig till kanske? Att det händer nåt.  Innan dess blir det semester, så lite tudelat är det. Semestern får gärna vara länge, länge. Men samtidigt får det gärna bli augusti, på pronto! 🙂

Kommentera

