Tro, jag vill känna tro

Om jag bara kunde känna tro, tro och hopp att det kommer ordna sig för oss, på nåt vis, vad mkt enklare allt skulle vara just nu då.

Men jag åker upp och ner, som den där karusellen, ”uppskjutet” eller vad den heter, som far upp och ner.  Ungefär som en joggingrunda. Den börjar på vanligt underlag, men helt plötsligt är man i tyngsta gyttjan, därefter lyckas man ta sig upp till vitsippeängarna där man formligen flyger fram, för att hux flux slinta till, snubbla och åter hamna på innerspåret i gyttjan. 

Livet på en pinne just nu, upp, ner, hit och dit. Hur ska detta sluta? Bara tiden kan utvisa. Och tålamod som aldrig varit min bästa sida.

Våga tro och längta, är det enda alternativet.  Fast det vore enklare att fly. Men det är inget alternativ. Inte idag och inte en annan dag. Hur ont det än gör och hur jobbig vägen än kommer att vara.

Våga tro och längta. Punkt. ❤

3 thoughts on “Tro, jag vill känna tro

  1. Åh vad jag känner igen mig! Hur många gånger tappade inte vi hoppet? Det är ok. Vi här idag och har äntligen lyckats. Det kommer ni också göra. Frågan är bara när 🙂

Kommentera

