Min kropp har fått spunk!

Jag känner mig komplett konfunderad. Just nu lever jag och min kropp två helt olika liv verkar det som. Det är den bästa förklaringen på hur det ligger till, för jag fattar ingenting.
Min mens ligger ju på minst 32-35 dagar, väldigt sällan kanske en gång om året brukar den hamna på under det.
Men nu vet jag inte vad den pysslar med. Förra månaden kom den alldeles för tidigt i nån sorts konstig blödning. Och sen dess har jag haft ont i mina boobisar, rejält mycket.
När vi var på läkarbesöket i tisdags sa hon att det alldeles strax,  vilken dag som helst nu är dags för ÄL. Vilket vi ändå skulle missa, då min sambo inte ens varit hemma utan ute på jobb. Och jag har tänkt, okej inget att göra åt, det är som det är, nu är vi ändå igång med utredning och det händer saker. Och i ich med detta tajmar det ju istället in med ÄL på vår utomlandsresa, tjohoo! Är inne in nån väldigt positiv sväng just nu med tänkandet. 🙂
Men vad sker då, som en blixt från klar himmel,  totalt utan minsta förvarning? Jo, jag får mens igen på dag 22 (igår) och mitt i ÄL tiden?? Va håller kroppen på med? Fått spunk på riktigt?
Satt och fikade ute igår på jobbet med min fina kollega och vän och berättade (hon har gått igenom hela IVF resan själv, jätteskönt att ha någon så nära som förstår hur man mår och alla ens frågor). Hon förstod att jag lönde mug förbryllad och sa lite gulligt,  du kanske är gravid? Svarade att ingen skulle bli gladare än jag, men det känns ju inte sannolikt för då skulle ju det synts på ultraljudet i tisdags?
Frustrerande detta, har ingen aning om vad kroppen håller på med. Och just nu känner jag mig ju inte heller jättestressad, inte stressad alls faktiskt,  inte ens över denna situationen. Så vad pysslar kroppen med??

Kommentera

