Alla har så fullt upp med sina liv

Och jag då?
Jag har fullt upp med att vänta,  vänta och åter vänta. På att längta efter att inte känna prestationsångest inför sex ( för det gör jag faktiskt just nu).
Jag gör en massa saker,  har mina gosiga hundar att pyssla om, jag tränar,  jobbar, träffar vänner och familj, har resor bokade och en till på gång. Jag har ett bra liv och gör saker som jag vill göra. Men ändå känns mitt liv som en enda stor väntan. På nästa ÄL, på nästa mens, på nästa läkarbesök, på att få den där remissen. När ska det få hända nåt, kännas som att allt kommer igång? Det lär ju inte bli under detta året. Men under nästa.
Pratade med en kär gammal vän igår som tyckte att detta år varit förjävligt. Och jag håller med från min sida, iaf för de dagar som jag varit riktigt nere och hoppet flugit sin kos. Men de andra dagarna, de jag kämpar för och lever för att göra fler än de jobbiga, de har lärt mig så mycket och tagit mig så långt.
Men vi bestämde jag och min vän att 2015, då jäklar är det vårt år! Så det så.
Ska bara göra det bästa av de som återstår av 2014 först. Hur ont det än
gör ibland, hur snabbt det än vänder neråt i tankarna, så tänker jag kämpa, kämpa som fan!

4 thoughts on “Alla har så fullt upp med sina liv

  1. Känner igen mig i mycket du skriver. Vi satt på nyårsafton 2013 och konstaterade att det varit ett jävla skitår. Då var det bara några timmar kvar till vi skulle åka till sol, värme, palmer och öde stränder liksom…
    Då visste vi inte heller att vi skulle vara gravida ett halvår senare! När ni väl kommit igång med IVF går det fortare och när ni får de där två strecken på stickan, då skrumpnar den oändliga väntan ihop till en sekund. Håll ut! Kram

  2. Tack för din fina kommentar på min blogg!

    Oj vad jag känner igen mig i det du skriver om att livet bara blir en enda väntan. Precis så är det! Jag hade också ett jättebra liv i övrigt (tack och lov för det), men man går ändå bara och väntar och väntar… På att det en gång ska lyckas och man får bli mamma. Tänk vad stort det är!

    Jag håller verkligen tummarna för er att ni lyckas. Jag håller med kommentaren ovanför att all denna jobbigt väntan blir obetydlig när man väl har sitt lilla underverk. Om det är en tröst… Ska kika in och hålla koll på bloggen och se hur det går för er!

Kommentera

