Mot sydligare breddgrader

Sitter och väntar på att flyget till Grekland ska gå. På en liten, men nu surrig flygplats. Barnfamiljerna väller in en efter en. Och jag… Jag saknar redan mina två små vovvar. Hur mycket som helst.
Känner mig märkligt gråtmild idag. Som om att tårarna bara vill sippra fram. Tänker på allt man har att vara tacksam över. Tänker på alla oroligheter som råder i världen just nu såsom Ukraina,  alla människor och barn på flykt i tex Irak. Alla djur som lider.  Ibland är det svårt att komma ihåg alla goda krafter som finns i världen.
Fram och tillbaka lider jag så otroligt i vår jobbiga situation. Och känner en så stor sorg och hopplöshet. (Även om jag just nu känner en stor hoppfullhet).
Men ibland drabbar livet mig, med allt som händer ute i världen. Och det gör så jäkla ont ont i mig och jag vill rädda hela världen, framförallt alla djur och barn.
Men jag försöker också tänka på hur mkt man har att vara tacksam för. Min sambo och mina älskade hundar,  min familj och mina vänner. Mitt jobb och min härliga kollegor. Mitt hus, som jag är helt kär i. Må vara ett materiellt ting, men mitt hem är min borg, min trygghet och plats att leva på, precis som jag själv vill.
Att jag får resa och se världen och träffa spännande människor. Så himla mycket ting i
livet som är så bra.♥ Mrn ibland är man ledsen ändå. Man kanske bara får acceptera att livet är så ibland, när man längtar ihjäl sig, tiden står stilla och ingenting händer, för att man bara måste vänta, vänta tålmodigt och vänta in sin tid.

One thought on “Mot sydligare breddgrader

  1. Man måste absolut få känna så. Beroende på vem man jämför med, så har man det alltid fantastiskt i jämförelse – och du kan bara jämföra med dig själv och vad som är viktigt för dig. Hoppas att ni får en underbar resa!

Kommentera

