True Blood

Har följt serien i alla år då jag är en sucker för allt som handlar om vampyrer, zombier och superhjältar. Alla nördars heta dröm, ha,ha.
Men min enda konklusion efter att ha sett det sista avsnittet någonsin är att livet går ut på att få barn. I slutscenerna sitter de där, med alla sina nybakade ungar och med en mycket vacker gravidmage på Sookie, en av av huvudrollerna. Och befäster det liksom; livet går ut på att bilda familj. Och så är det ju för många av oss, att det är det vi vill. Förutom de som själva väljer att inte skaffa barn, för att de helt enkelt väljer bort det.

Det gör så jäkla ont när jag tänker på det. Om vi aldrig får barn… Är mitt liv liksom meningslöst då? Vad gör man då? Om det är det enda som betyder något?
Sorgen som slår över mig emellanåt i denna jävla skitprocess rent ut sagt, gör ondare än nåt annat jag någonsin varit med om. Jag har inte bett om att få hamna här. Jag hade gärna blivit gravid på första försöket. Men det spelar ju liksom ingen roll hur mycket jag tänker så. För jag sitter ju här där jag sitter, oavsett.
Men det gör så ont att vara här på botten och harva runt.

Kommentera

