Kanelbullens dag

Och jag fyller 33! 🙂

Udda frukoststart, men är det kanelbullens dag så är det, så här sitter jag med en varm kanelbulle och en kopp chai te i högsta hugg!

Ännu ett år som gått i ens liv. Det har varit ett innehållsrikt år, minst sagt. Mycket tårar, vånda, ovisshet och känsla av hopplöshet. Massor av längtan, stora drömmar och hopp. Roliga resor. Nya bekantskaper. Första året i huset, så underbart. Jobbet har både bjudit på kiknande skratt i massor, men även en något växande frustration över att saker inte görs nåt åt.

Lite livet på en pinne. Ibland ser jag på min födelsedag som ett sorts nyår, omstart,uppstart och vidaregång. Blir väldigt intressant att se vad nästkommande år har att bjuda på. Jag har ju alltid sagt (innan jag började längta barn) att inte en dag innan 35 vill jag ha barn. Som det känns nu skulle storken  gärna få lämna en unge eller till och med två i vår skorsten redan idag. 🙂

Jag hoppas att jag någon gång får uppleva det storslagna i att få vara och bli någons mamma. Det är min absolut största dröm just nu. Hoppas, hoppas , hoppas!!!

8 thoughts on “Kanelbullens dag

Kommentera

