Abstrakt

Ibland slår det mig vilken situation man befinner sig i från ett annat sorts
perspektiv  .
Ibland känns det som att kroppen slår ifrån sig eller slår av, vad man faktiskt går igenom, kanske för att orka och mäkta med. Men sen slår det över mig ibland, så som idag när jag läste lite om tv-serien ”Drömmen om ett barn” som gick på TV3 förut. Och mitt i när jag läser om vad serien handlar om, så slår det mig, det hade kunnat vara jag som var med där, för det serien handlar om, är precis det jag och min darling är mitt i just nu.
Kroppen och skallen är fantastiskt utrustade för att klara av allt vi behöver gå igenom i livet.
Men det är en skum känsla när det slår över en sådär, ungefär som att man för en mikrosekund har glömt bort all evinnnerlig väntan, längtan och kämpande. Och inte riktigt kan fatta att det är precis just det där vi går igenom just nu.

One thought on “Abstrakt

  1. Hej! Jag tror hjärnan fungerar så. Att den ger oss lite i taget ibland när vi inte orkar allt på en gång. Skulle jag gå runt och tänka hela tiden på hela vår barnlöshetsresa, hur den sett ut hittills, då skulle jag nog bryta samman och aldrig orka gå till jobbet eller utföra något vettigt. Jag tror det är en sorts skyddsmekanism och att du är helt normal 😉

Kommentera

