Jag anar att något gott ska hända! Och det gjorde det! Första besöket bokat på IVF!

Äntligen, äntligen, äntligen!!! Vi har fått vår kallelse till ett första besök på IVF kliniken! Jag känner mig så lycklig och lätt som en fjäder! Och så lättad, den här känslan ska jag ta vara på! Den 9/12 är det inbokat.

Det kändes som att det vände lite redan i slutet av förra veckan och sen har det bara blivit bättre och bättre, och jag började känna (innan jag fick samtalet från dem med kallelsen) att nu ska jag ta tag i lite olika saker, ändra min träning, fortsätta köra med min kost, hade börjar tänka på akupunktur, att börja på yoga för att få lite balans och kände mig peppad och glad, för första gången på sååå länge. Försöka fokusera på det som är bra på jobbet. Och hade bestämt mig att försöka ta en paus i detta tills vi får kallelsen, försöka fokusera på saker som är bra i livet. För IVF kommer ju, åtminstone efter jul. Jag tänkte att jag måste försöka hitta tillbaka till lite tålamod. Jag kände mig redo att landa ett tag.

Måndagsmorgonen började med att jag var superpigg, poppade min favvolåt på vägen till gymmet och kände faktiskt mig energisk och glad. Träningen gick finfint och sen var det strul på jobbet på morgonen, men det bekom mig inte. Sen kom samtalet, samtalet jag trodde skulle komma typ i januari. Och jag blev alldeles peppad i hela kroppen! Och lycklig!

Och vips, äntligen har jag/vi något att se fram emot igen något att greppa tag i när de negativa tankarna och den grå, solkiga filten kommer och vill hälsa på. Vi är på väg igen!

Jag ska försöka tänka vidare och köra på med alla mina planer och ta tag i dem fram tills dess nu.

Jag var på en helt underbar föreläsning i förra veckan med Jens Lind och hans dotter hade myntat ett uttryck som han tagit med sig i livet, och som jag bestämde mig för att ta mig vidare i en egen utformning: ”Jag anar att något gott kommer att hända”. Ett vackert och hoppfullt uttryck. Och banne mig, det ska det göra!!

9 thoughts on “Jag anar att något gott ska hända! Och det gjorde det! Första besöket bokat på IVF!

    • Tack! 🙂 Det känns helt fantastiskt och jag jar fått tillbaka så mycket energi. Så tiden nu innan det drar igång ska jag fokusera på att bara vara har jag bestämt och bara må bra. Försöka ”vila” en månad från alla tankar, beslut och allt i denna karusell! 😉

Kommentera

