Kraftfull

För första gången på länge känner jag mig energisk och kraftfull, ungefär som att jag fått en välbehövlig vila och kommit ut på andra sidan utvilad och klar i skallen.

Efter ett par månaders rejäl svacka med ovisshet med barnfrågan, väldigt rörigt på många olika sätt på jobbet, banken, svärföräldrar och allt annat i livet. Varför händer allt samtidigt liksom? Men det enda positiva med det är ju att det då till slut faktiskt vänder och blir ”bara bra” efter det.

Jag har bestämt mig att försöka ta denna månaden som nu är innan IVF:en drar igång, som ett andningshål, en paus och med fokus på att leva och bara vara så mycket det bara går. Göra roliga saker, ta tag i det med ändrad träning och lite mer kring kosten. Samla energi, försöka gå ner i varv (efter att det även löser sig mer och mer på jobbet och därmed kan jag släppa den biten mer och mer också). Känns ungefär som när man söker jobb och äntligen får det man vill ha. Den lilla perioden emellan när man får ”vila ut” och bara vara glad över att man nått sitt mål och får bara vara ledig och inte behöver agera, för man vet att ett visst datum börjar nåt nytt.

Det känns som att jag fått tillbaka färgen i ansiktet och mina ögon lyser lite igen. Jag behöver det här, så mycket!

Det kommer säkert att bli kämpigt och jobbigt när det väl drar igång, men jag känner mig supertaggad och faktiskt lycklig att få vara på väg!

One thought on “Kraftfull

Kommentera

