Gnällig.com

Jag känner mig gnällig, som att jag tycker så jäkla synd om mig själv att inget annat får plats. Och det gör mig så rädd, rädd att tappa bort de jag har runtomkring mig, för att jag inte orkar vara med dem eller ta till mig allt.

Och jag är mestadels pirrig inför vad som komma skall. Faktiskt. Men också livrädd, ärligt talat livrädd, tänk om det inte funkar? Jag orkar inte må såhär hur länge som helst, är rädd att jag kommer gå i bitar då. Och blir den jävligaste bitterfittan världen någonsin skådat. Det är jag rädd för.

Jag är så djupt imponerad av alla er fantastiska tjejer där ute som går igenom det här, som orkar, som kör på. Jag följer er, lämnar kommentarer ibland. Och jag önskar er all lycka. Ni är helt fantastiska. Och jag ser ju att ni tvivlar på allt lika mycket som jag ibland. Men ni ska veta att ni alla inspirerar och gör denna vägen lite lättare att vandra, de dagar man känner sig som den ensammaste mest komplicerade människan på jorden.

Synderskan skriver på flera ställen i sin blogg ett bra uttryck: Håll ut. Det ger kraft. En känsla av hopp. Att våga hålla ut och rida ut vågen, hur mycket benen än skakar och tårarna bränner bakom ögonlocken.

Jag hoppas att allting nån gång vänder. Att jag får bli lycklig igen. Att jag vågar tro att jag kommer att bli det igen.

7 thoughts on “Gnällig.com

  1. Vilka fina ord, blir jätteglad!
    Att längta efter barn och göra ivf är den största prövningen i mitt liv hittills. Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Jag vet att det är väldigt svårt att föreställa sig att livet faktiskt förändras när rädslan är så stark som den är under den här resan. Men det är det enda vi kan vara säkra på. Det kommer inte alltid vara så här. Det kommer inte alltid kännas så här. Allt förändras. Du är modig och stark som tillåter dig själv att hoppas på lyckan. För mig hjälpte det jättemycket att försöka vara i nuet så mycket det bara gick. Att ta en sak i taget utan att lägga så mycket värdering i det. Typ ”nu springer jag i skogen. Det känns så här i kroppen.” Allt för att få paus från alla jobbiga tankar.
    Och vi är många som tagit oss igenom ivf-resan. Det är förjävligt och överjävligt – men absolut inte omöjligt!
    Håll ut 😊

    • Tack för dina jättefina och peppande ord! 🙂 Det där med att vara i nuet, det tror jag är det bästa man kan göra. Och jag försöker verkligen, för det funkar när man väl lyckas. Men jäklar va lätt man slinter åt sidan och tankarna börjar mala igen. Jag tänker mycket kring förberedelser kring första IVF:en. Men har insett att jag bara stressar upp mig och får inget bra ut av tankarna. Så jag tänker att det jag behöver är att gå ner i varv. Jag måste ta mig dit på nåt sätt. 🙂
      Jag brukar läsa din blogg när jag känner att jag vill bli lite peppad, och bläddrar tillbaka tills när du var i samma fas som jag är i nu typ. Då blir jag faktiskt och känna mig lite lugnare och som att det kommer att ordna sig för oss med. Så det jag vill säga är att jag är så glad att du bloggat/bloggar, du inspirerar mig! 🙂
      Jag håller ut! 🙂

      • Blir så glad att min blogg kan vara till hjälp, det är ju verkligen det jag vill och anledningen till att jag började blogga!

        Jag säger bara word på det du skriver och minsta minut i nuet tror jag är guld värd. Det samma gäller att våga släppa kontrollen över det vi inte kan påverka och flyta med, ta saker när det kommer. Apsvårt, men ändå; bara av att sträva efter den inställningen lättar stressen!

        Jag hejar på er och massa pepp!
        Kram

  2. Känner igen mig så himla mycket i allt du skriver. Tycker också synd om mig själv och är avundsjuk på alla runtomkring mig. Och jag känner mig redan som världens bitterfitta. Känns som att allting går åt helvete och att jag kommer sluta ensam och barnlös…

    • Och jag känner igen mig precis i det du skriver. Jag avskyr de där tankarna, de suger fanimej musten ur en totalt! Det är svårt att våga tro på att det kommer att ordna sig i detta, man vågar nog inte riktigt utsätta sig för det, eftersom rädslan för om man misslyckas är så överväldigande jobbig och totalt panikframkallande att man inte vet vart man ska ta vägen.
      Men vi ska fixa det här! ♥

  3. Tänk vad lika allt är. Det är väl tur det så vi kan känna att det finns fler likasinnade och vi kan störta varandra. Det är en sjukt skum känslobergodalbana detta. Ena dagen känner man sig så peppad nästa dag är det som allt försvann. Det är en enorm resa vi alla gör. Men det är sant, håll ut. Väntan är sjukt jobbig, men ni i efterhand ser jag hur fort själs ivf behandlingen gått. Nästan läskigt. Finns för dig och läser din blogg. Känner såååå väl igen mig. Massa kramar!

    • Det är det jag också börjat tänka,nu när jag följt din blogg ett tag. 🙂 Att det har gått så snabbt själva behandlingen för er och jag håller alla tummar i världen för er idag! ♥
      Det samtidigt nästan lite läskigt, att snart ska vi få också sätta igång. Alltså positivt läskigt, att det man väntat så på är snart här, att få börja det hela. Sjukt spännande, svindlande, pirrigt, skrajt och allt på en och samma gång. 🙂 Kramar i massor!

Kommentera

