Hur händer i ditt liv tjejen?

Var ute igår och käkade lunch med en helt underbar kollega, han är liksom som en lysande liten härlig omtänksam sol. Det går inte att förklara honom på annat sätt. Han har den där förmågan att se det bästa hos alla och verkligen lyfter det till personerna i fråga. Han är också knivskarpt intelligent och ingen som nån sätter sig på. I allt som är just nu så blir jag så glad av hans sällskap. Han smittar av sig.

Han har ett lite roligt uttryck han alltid säger när vi ses, ”vad händer i ditt liv tjejen”? Ja, vad händer medan jag går i väntans tider och väntar på att få hamna i väntans underbara tider på riktigt? Det är klurigt det där. För det jag tänker på mest, andas och lever i är ju min längtan efter att få bli tre.

Men det är lätt att glömma bort, bortse från eller helt enkelt raljera bort över livet som pågår under tiden. Fast det händer mycket roliga saker samtidigt. När längtan är så stark och så komplett övertagande av hela ens väsen. Jag längtar barn, det är det som händer mest i mitt liv just nu. Och jag försöker förhålla mig till det, genom att välja så mycket som det bara går det som ger energi och omge mig med människor som jag får energi av.

Och det är något av ett maktspel inom mig, för de negativa tankarna, eller nej, mest de negativa känslorna som uppkommer främst ilska över dumma människor som sårar med sina korkade kommentarer (de är lyckligtvis få, men naggande vidriga) och avundsjukan som jag inte tycker om på något sätt, men som ändå finns där under ytan med till exempel ”varför funkar det inte för oss”. Det är mest det jag kämpar med just nu. Ungefär som att rida en vild hingst på ett dressyrpass på kandarträns, där man har dubbla tyglar att parera med. Men det är en ganska bra metafor, att kunna sitta lugnt och djupt i sadeln med vilande händer på hästens manke, medan man hanterar sin situation som spretar åt alla olika håll. Men när lugnet infinner sig i maggropen och man känner att man hanterar den, då är det faktiskt en ganska så maffig känsla.

Igår var det 2 veckor kvar till vi ska iväg. Och jag måste säga att det är med världens pirr i magen. Ungefär som när man ska på dejt. Och jag måste ha det där pirret i magen, om det så gäller en första dejt, en jobbintervju eller detta, det måste finnas där för att det ska bli bra. För att jag ska vara laddad på riktigt. Sen kommer det säkert att bli en sjujäkla resa. Det är jag rejält ödmjukt inställd på. Men jag är laddad.

Jag försöker tänka att det kommer att funka, för att kunna ladda mentalt. Jag tror på positivt tänkande. Även fast jag ibland fastnar i det negativa. Sen är det ju förstås upp till min kropp. Men ju mer positivt som härjar runt i mig, det bättre måste det ju vara.

Jag vill våga tänka tanken, när vi får barn. När vi är en familj. Jag är inte riktigt där ännu. Men ibland vågar jag nästan tänka så. Det är ett framsteg.

Få tänka så där som alla som ”bara blir gravida” får tänka. De som bara kan ta den här resan helt förgivet.

Och även alla de som kämpat sig gula och blåa såklart, när de till slut får släppa fram alla de känslorna de med på riktigt ” när vi blir en familj”, ”när mitt barn föds” osv.

Jag hoppas att jag får bli en av de lyckliga. Och jag önskar verkligen all lycka till alla er andra där ute som kämpar! Ni som jag inte har en endaste aning om vilka ni är men som peppar, stöttar och finns där med era fina kommentarer! Ni är guld värda! 🙂

4 thoughts on “Hur händer i ditt liv tjejen?

  1. Positivt tänk är alltid bra! Själv så var jag totalt negativ inför vår IVF, tänkte att om det inte har funkat på fem år naturligt, varför skulle det då funka med IVF? Jag tänkte, att ”VISA ATT JAG HAR FEL DÅ, ALLA LÄKARE!”. Och fel, det hade jag verkligen. Jösses, det var den bästa överbevisningen jag varit med om. Jag hade fel! In fördes ett litet embryo, ut kom en drygt 3 kg underbar liten människa.
    Nu har vi gjort samma resa igen, in med ett litet embryo, nu har jag någon som buffar och knuffar i magen och som ska tittat ut om sådär 18 veckor 🙂

    • Tack för din peppande kommentar! 🙂 Jag kan ju lugnt säga att mitt hopp och mod går upp och ner, men jag hoppas innerligt att jag också får bli överbevisad på bästa sätt precis så som du! 🙂 Funkade det på första försöket för er? 🙂

Kommentera

