Framflyttat datum för första IVF besöket

Vi skulle ha varit iväg imorgon på vårt första IVF besök, men en sköterska ringde därifrån idag med lätt panik och behövde boka om oss då läkarna blivit sjuka. Så den 22/12 blir det istället. Och det gör absolut ingenting faktiskt! 🙂 För första gången på länge känns det helt ok att vänta! 🙂 Skön känsla!

För om vi får starta igång vid nästa cykel, så startar den runt nyår, om den håller sig någorlunda i fas. Och då känns det ju bra att vi varit där cirka en vecka innan och fått info om allt. Skulle vi gjort det nu hinner det ju gå mer än tre veckor innan det är dags, och då kanske man glömt allt. Och får vi inte starta i den cykeln, så får vi med största sannolikhet hoppa igång i januari, och det är faktiskt inte så långt borta. Det känns bra! Först ska det julas en massa och jag ska få vara långledig efter nyår. Har flera vänner som kommer hemåt som jag kommer hinna träffa, så det finns mycket att se fram emot.

Har varit långledig över helgen och hunnit med att tapetsera i hallen, fått hjälp att kakla i köket, målat pallkragar till nästa sommar och målat en stor spegel, nya hallkonstruktionen och lite annat pyssel. Så härligt att vara ledig och få göra vad man vill! 🙂 Och på det se lite vackert resultat. Hann även träffa lite vänner och familj och få lite välbehövligt energipåfyllning. Och även hunnit tänka och komma ner i varv. Det har varit ett alldeles för högt temp på sistone.

Så nu ska jag fokusera på att må bra, träna, fixa klart det sista som behövs på jobbet och hemma, och sen bara försöka njuta av den stundande julen, ledigheten och alla härliga träffar jag ska på då. Och faktiskt längta till att få starta med IVF:en, vår absolut bästa möjlighet till att få våra drömmar att slå in, att få barn och bli en liten familj. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer att gå bra. Jag är skraj, det sticker jag inte under stolen med, men det känns bra. Jag har en bra magkänsla, den tänker jag lita på!

4 thoughts on “Framflyttat datum för första IVF besöket

  1. Hej! Precis hittat till din blogg, vi ska med starta ivf i januari. Skönt att ha någon som går igenom samma sak ungefär samtidigt som man kan läsa om och kanske kunna bolla lite med 😉 jag är nervös hur jag kommer att må…

    Stor kram!

    • Hej! Då får vi med största sannlikhet starta ungefär samtidigt, spännande! 🙂 Vore roligt och följas åt. 🙂
      Vi verkar ju haft en någorlunda lika tanke från början också, med att känna på sig att det inte kommer vara enkelt. Känner igen mig så i det. Vet inte varför, men det tanken har liksom alltid funnits i mitt bakhuvud.
      Dock så börjar den faktiskt ersättas lite av att något bra kommer att hända, och den tanken är lika oförklarlig den, den bara finns där i bakhuvudet. Så jag hoppas att den är lika sann som den första tanken. 🙂
      Känner mig också nervös och rädd för hur det ska bli och hur jag kommer att reagera på hormonerna och allt. Men också väldigt peppad! Stor kram tillbaka!

Kommentera

