Energipåslag

Känner mig så glad och lycklig idag. Känns som att tiden stannat lite, mitt i rushen på jobbet. Att jag är i nuet. Och inte jättelångt fram och funderar. Utan jag är här och nu i nuet. Skön känsla.

Träffade min barndomsbästis och hennes urgulliga lilla dotter B på lunch igår. Vi käkade på IKEA och vandrade runt en sväng där efter maten och innan jag skulle tillbaka till jobbet igen. Hon är så gullig lilla B, man bara smälter, hon är i 5 års åldern. Ett litet busfrö, som älskar djur och bara är alldeles bedårande. Ett litet yrväder. 🙂

Och hur lycklig blir man inte, när man både får lite kvalitetstid med sin bästis och världens gulligaste unge, som man får hålla i handen och som vill ha med en överallt. Då blir man lycklig på riktigt.

Många gånger har en sån här situation (dock aldrig med lilla B) gjort att det snörpt till inombords av sorg ”tänk om det aldrig sker för oss”. Men igår, så kände jag bara tänk vilken lycka vi har framför oss om vi lyckas! 🙂

Och jag är lycklig att jag på så här nära håll i mitt liv har så himla fina människor och att jag just nu ser allt det fina i mitt liv.

2015 ska banne mig bli mitt år!! 🙂

Kommentera

