1 vecka och 1 dag kvar

Känner att jag inte har så mycket att tillföra i bloggosfären just nu.  Det händer mycket nu, massor som ska göras innan jul, har kastat in mig i slutrenovering av huset med buller och bång innan värdering på onsdag. Ska bli spännande och se. På jobbet börjar det så sakta lugna ner sig och imorn har jag ett stort avgörande möte. Egentligen skulle jag gjort en checklista nu för att kunna se allt som vi hunnit med nu, allt som vi tänkt att vi skulle hinna, som vi nu faktiskt hunnit. Det känns bra! Och roligt. Och vårt kök som det numer är kakel och lister i blev så himla fint.

image

Denna veckan kommmer förmodligen att flyga fram. Har roliga saker alla kvällar denna veckan ska på bio tredje Hobbitfilmen på torsdag, handla julklappar med en vän imorn och gå på minispa på onsdag och blev just bjuden på tacokväll hos en kompis på fredag. Och till helgen blir det fira mammas födelsedag, koka skinka och baka saffransbröd, gå på glöggkväll och fika hos min bästis och avrunda söndagen med att ha adventsfika hemma. Och äta första egna julskinkaknäckemackan. Mums! Så tiden kommer formligen flyga iväg. Fast jag skulle vilja bromsa den lite, så inte alla roliga saker
bara försvinner, alldeles för fort. 🙂

Om en vecka startar en ny era i vår längtan efter bebis. Då är vi faktiskt på startbanan att få komma igång med IVF:en. Jag har hittills lyckats trycka undan min rädsla för sprutor och äggplock. För jag längtar så jäkla mycket till att få komma igång!

Det ska bli så spännande. Och omvälvande. Och efter att vi varit på plats och fått veta start för första behandlingen,  då ska jag till och med längta tills min mens kommer, för då vi får vi ju snart, snart börja!

4 thoughts on “1 vecka och 1 dag kvar

  1. Ååå, vilket fint kök. Är avis jag också =) Härligt att höra att det mesta känns ganska positivt just nu. Jag ska iväg imorgon och kolla Hobbit filmen, tror att den är riktigt bra =)

    Spännande att snart få köra igång med IVF (jag tycker inte heller om sprutor med hoppas att jag kan koppla bort de tankarna när det väll är dags för mig). Jag vet ju fortfarande inte när jag får sätta igång med mitt första IVF försök och det känns ganska jobbigt. Men försöker att vara positiv och tänka att jag ändå inte kan påverka tiden för start av IVF så mycket, men det är svårt.
    Kramar

    • Tack! 🙂
      Jag tyckte också att det var väldigt jobbigt innan vi väl blev kallade till IVF. Det kändes som att man svävade extra mycket ute i ingenstans på nåt oförklarligt vis. Fast man ändå vet att man kommer bli kallad. Men jag tror det har lite och göra med att att det oftast är så mycket lättare och förhålla sig till allt när man har ett mål att hålla i, nåt konkret, nåt som kommer hända. Jag håller tummarna så hårt för oss båda! 🙂 Och jag hoppas att du snart får veta när ni får köra igång. Stor kram!

Kommentera

