Rörd, första egna julskinkemackan och fina vänner

Sitter och vilar lite i en fåtölj eftet att ha griljerat (och tjuvsmakat) på årets julskinka, bakat massor av saffransbröd.
image

image

Och varit ute på en långpromenad med mamma och hundarna i ett gnistrande vackert och soligt landskap. När vintern är såhär, när frosten och kylan färgar marken och träden är det så vackert att man knappt kan andas! 🙂

image

Jag har haft en riktigt bra vecka. Så mycket har fallit på plats,  så mycket är klart både privat, på jobbet och hemma i huset. En fantastisk känsla. Och jag känner mig så glad och levande. 🙂 Började veckan med att ha utvecklingssamtal med min chef, och det gick över förväntan.  Jag fick mycket beröm för min prestation och jag lyfte de kaosgrejer som varit på jobbet under hösten/vintern och fick till och med beröm för sättet jag gjorde det på.

Jag är ju engagerad i en hundorganisation, som hjälper gatuhundar i ett europeiskt land att få nya hem i Sverige men som också arbetar aktivt på plats i landet för att hjälpa till och förändra situationen där. En organisation som jag är mycket stolt att hjälpa och vara en del av. Fick världens överraskning denna veckan, när jag som en av tre personer blivit utsedd till årets medlemmar för mitt engagemang. 🙂

Och igår på jobbet, samlade våra medarbetare mig och min närmsta kollega på eftermiddagsfikat och överraskade oss med att ha samlat ihop till julklappar till oss för att de är så nöjda med vårt jobb för dem. Jag jobbar med helt fantastiska människor,  det visste jag redan innan detta. Men det här var verkligen hur gulligt som helst, så där satt jag med tårfyllda ögon och bara log.

Igår kväll var jag hem till väldigt kär vän, som också är i vill ha barnfasen. Som varit orolig över att det inte kommer funka,  då hon har många runtom sig som genomgått IVF. Men igår berättade hon att hon gravid. I vecka 8. Och det blev på typ 4:e försöket. Hon är så himla fin. En väldigt fin person och fantastisk vän. Och visst kan jag känna att jag också vill vara där, helst i förrgår. Men jag blev så himla glad för deras skull.

Jag har flera vänner nu, som alla redan har två barn vardera, som jag känner på mig kommer bli gravida snart. Jag har hittills i mitt liv känt på mig rätt när det kommit till sånt. Och jag vet ju att det kommer att vara massor som kommer att bli gravida innan oss.
Just nu kan jag förlika med den tanken utan att bli ledsen.

Den stärker bara min egen längtan,  mer och mer och mer just nu. Och jag har faktiskt en bra känsla.  Sen va den betyder, kan bara framtiden utvisa. Men den är mycket behagligare att bära runt på än de sorgsna tankarna som jag haft innan. Så jag kör vidare på den, så länge som bara möjligt! ♥

2 thoughts on “Rörd, första egna julskinkemackan och fina vänner

  1. Härligt att du har en bra känsla, tänker på det en vän till mig sa som äntligen blev gravid efter 5 år av försök och längtan. ”lova mig att aldrig tappa hoppet. Ni måste ha kvar hoppet det är jätteviktigt”

    En bra känsla i stället för sorgliga tankar ska jag önska mig i julklapp Amen. 😉

    Kram! 🙂

Kommentera

