Nu kör vi! På riktigt! :)

Idag var vi på IVF, jag var nervös innan. Men det kändes bra där, på plats. Jag var liksom glad och peppad. Och vi träffade en lagom snurrig, rolig läkare och världens gulligaste sköterska som visade allt, tog blodprov och lärde mig hur man gör med sprutorna. Och mitt i allt kommer läkaren in och säger, ja om ni vill så kan ni börja idag.  Om ni är redo?
Idag! 🙂 Jajemen!
Så nu sitter jag här i soffan och har precis tagit första dosen Synarela. Det blir långa protokollet, spraya tre veckor och sprutorna. Måste säga att sprutorna inte såg så farliga ut som spruträdda jag föreställt mig. Skönt.
Och nässprayen,  just nu kittlar den mest min näsa.
Ska bli spännande det här. Och se hur man reagerar på allt. Och vad som kommer att hända.
Att vi fick börja idag, det känns faktiskt som en riktigt fin julklapp! ♥
Äntligen,  äntligen är vi igång! 🙂

8 thoughts on “Nu kör vi! På riktigt! :)

  1. Grattis till starten! Jag har också gjort ivf. Jag hade ångest och panik inför sprutorna. Det slutade med att min sambo fick ta sprutorna på mig klockan 24 varje natt. Jag blundade och höll för öronen varje gång. Fast dom kändes inte det minsta. Massa lycka till er!

    • Tack! 🙂 Har kommit på att jag är ganska så glad att det blir långa protokollet, för då hinner jag peppa mig själv till att ta sprutorna med ro. Hoppas jag! 😉 🙂
      Jag försökte följa länken till din blogg, men det blev nåt error? 🙂

    • Ja, det blev en riktigt snabb start, hade hoppats att få börja efter nyår. 🙂
      Du får absolut fråga! 🙂 Dessvärre vet jag inte helt säkert varför det blev det långa, jag glömde fråga när de sa att vi fick börja på studs. Jag tror att det kanske är för att jag alltid haft en så lång cykel och några riktigt långa cykler per år. Tänker att de kanske vill ”ta över” min kropp helt då på nåt vis och ställa in den på nåt vis? Fast jag kan vara helt fel ute. 🙂 Ska försöka komma ihåg och fråga själv tänkte jag nästa gång jag ska dit, e lite nyfiken på varför man väljer långt eller kort.
      Tack för tummarna! 🙂 Ska bli jättespännande att följa er med när ni drar igång. Roligt med fler i samma fas. 🙂 Och om ni ska göra det korta, kanske vi hamnar i samma fas då med sprutorna och allt? 🙂
      Kram, kram!

Kommentera

