Spraydag 4

Inne på fjärde dagen med sprayen. Känner inget alls av den ännu. Bara förväntan. 🙂  
Läste igenom alla papper från kliniken, då blev jag lite mer pirrig inför äggplock och allt. Men lyckades stilla mig och landa igen.
Är hemma hos mina föräldrar sen dagen innan julafton, sambons åkte precis, han ska jobba. Så jag stannar kvar här tills imorn, och tar det lugnt och läser världens bästa bok ”Resan till mörkret” av Andrej Djakov framför en sprakande kamin och går på långpromenad i sånt här underbart väder:

image

image

Så himla vackert! 
Önskar alla er fantastiska tjejer där ute en god fortsättning på julen!

4 thoughts on “Spraydag 4

    • Remissen skickades för ungefär 1,5 månad sen, vi fick tiden inställd en gång, så det ”fördröjde” det hela två veckor cirka. Men det visade sig ju bara vara positivt, för genom det fick vi ju börja på studs. 🙂
      Tack för lycka tillet! 🙂

  1. Hur länge ska du spraya? Det är inte säkert att man får biverkningar, och det kloka är nog att inte känna efter för mycket. Jag körde med Suprecur i fyra månader innan denna IVF. Det är länge, och då hinner det hända grejer i kroppen. Jag blev förstoppad så att jag fick söka för akuta magsmärtor för att få diagnosen förstoppning, fick märkligt ont i lederna och fick lätt att få blåmärken, samt var ganska trött. Men, det är det ju värt så klart! =)

    • Oj, det var lång tid med fyra månader! Får jag fråga varför? Det blir sprayning till den 12/1 vad jag vet nu, och blir det sprutstart då skulle jag fortsätta med sprayen hela behandlingen ut om jag kommer ihåg rätt. Håller med dig, ingen idé att känna efter för mycket efter biverkningar. 🙂 Och lyckas man klara sig utan dem, får man vara tacksam. 🙂
      Men allt man genomgår är så klart värt det om man lyckas och får sitt efterlängtade barn. 🙂

Kommentera

