En liten uppdatering bara

Inne på spraydag 7! 2 veckor kvar till blodprov och ultraljud. Känns fortfarande lite overkligt att vi är igång med IVF. Kanske för att jag ”bara” sprayar än så länge. Och har inte så mycket känningar. Visst (bara för eget komihåg) jag är väldigt varm och vanligtvis är jag väldigt frusen av mig. Lite småyr. Gråtmild. Och tänder till kanske lite snabbare än vanligt. Men det liksom inga konstigheter. Och leder till till ett efterlängtat barn i slutändan så blir ingen lyckligare än jag. 🙂

image

Nu jobbar jag två dagar till, sen är jag ledig tills den 12/1 och dagen för återbesök på IVF. Ska bli spännande och se om kroppen nedreglerats så som den ska.
Ska försöka hitta på saker under min ledighet. Både så tiden går, men också så att jag får lite annat och tänka på. Fast jag vill ju gärna bara vara hemma också. Men måste nog komma på lite nya projekt att pyssla med här.
Det var så mycket saker som fixades till innan julen, som föll på plats. Och det som är efteråt, när det bara blir helt lugnt och stilla, det är inte riktigt min grej. Jag vill att det händer nåt, att man har nåt planerat. Då är det lättare att njuta av den lediga tiden man har däremellan.
Men just nu vill jag inte bestämma allt för mycket. Det känns som att IVF:en får styra när vi är mitt i behandling.
Men jag tror att jag kanske skulle kunna fila lite på en drömlista i stort och smått för 2015, för att ha lite och se fram emot. 🙂

image

Nu blir det promenix med en nyfunnen vän och en av mina hundar i detta vackra, nyvaknade vinterlandskap.

6 thoughts on “En liten uppdatering bara

  1. Hej, jag fann precis din blogg och ser att vi hunnit ungefär lika långt. Jag är inne på min 14:e spraydag. Ska bli kul att följa din blogg:) Vi verkar få ett spännande år 2015.
    Kram S

    • Hej! Va roligt! 🙂 Känner du av nåt ännu med sprayen? Alltid roligt och kunna följas åt när man är i samma fas. Visst känns det lite overkligt ( men jäkligt bra!) att äntligen fått komma igång? För mig känns de lite så än så länge. 🙂 Håller tummarna för oss båda! 🙂
      Kram L

      • Hej hej, nu är jag inne på min 20:e dag och dags för ultraljud på torsdag. Känner inte av något av sprayen förutom att jag ibland blir tätt i näsan av den och väldigt nysig. Ja, det känns lite overkligt att vi är på gång nu. Speciellt eftersom det inte känns annorlunda med sprayen som jag trodde. Det ska bli spännande på torsdag och se om det är dags att lägga till sprutorna.

        Kram så länge S

      • Hej! 🙂 Åh, va spännande! Så du ska också göra både ultraljud och ta blodprov? Det kanske är typ obligatoriskt att man gör båda? 🙂 Är inne på 14 dagen med sprayen idag, känner inget alls just nu. Har en semestervecka kvar nu, men jag längtar till nästa måndag när jag ska tillbaka på koll. Tiden går ju faktiskt riktigt snabbt för en gång skull. 😉
        Lycka till på torsdag!
        Kram L

Kommentera

