Spraydag 10, snott från Elsa B och Gott Nytt År!

Årets sista dag! Och redan spraydag 10. Den overkliga lilla känslan av att vi faktiskt påbörjat IVF håller i sig. 🙂 Men den är jag glad för och jag känner inte av nåt speciellt just nu heller. Bara för eget komihåg.  

Brukar alltid göra ett litet bokslut varje år, bläddra tillbaka i kalendern och minnas vad man gjort under året. Men i år så skriver jag den direkt från hjärtat och minnet istället.  Har ”stulit” listan och modifierat den lite av en fantastisk tjej och bloggerska,  Elsa Billgren: http://elsa.elle.se/
Är alltid roligt att se tillbaka på ett år och fundera vad som hänt, inte hänt och vad man önskar ska komma att hända i nästa. Just som ett litet bokslut.
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Utredning för ofrivillig barnlöshet på kvinnokliniken och fick som en liten julklapp påbörja vår IVF resa på riktigt.
Började jobba med lite mer IT inriktade prylar på jobbet, alltid roligt med lite nya utmaningar.
Börjat blogga!
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år eller kommer bli nästa år?
Ja, både i år och i nästa år kommer det minst en liten bebbe till en kär vän som precis berättat att de väntar smått.
 
Vilka länder besökte du?
Island och Grekland
 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
En bebis!
 
Något som förverkligats under 2014 och blev ännu bättre än drömmarna, fast förväntningarna redan var skyhöga?
Resan till Island. Fullkomligen älskar det landet. Och fick dela resan med någon som längtat dit lika mycket, som har lika känsligt blodsocker som jag och som jag har jäkligt roligt med, samtidigt som vi också kan dela det som gör att livet känns på ibland. Den bästa resan i hela mitt liv. Dit ska jag tillbaka!!
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Den 22 december då vi tog första steget in på IVF kliniken och gick ut därifrån med bultande hjärta och en massa recept i handen. Nu kör vi!
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Att  jag vågat hoppa på nya grejer på jobbet och även engagerat mig i en djurförening, nåt jag alltid drömt om att göra. Och att mina medarbetare verkar nöjda med allt det engagemang jag lagt på jobbet i år.
 
Och din största framgång privat?
Framgång och framgång. Nåt jag är stolt över är att jag vågar jobba vidare med mig själv och att jag kanske iaf lite grand lärt mig att hålla ut i allt kämpande och längtande.
Jag tänker inte sticka under stolen med att jag ibland verkligen är på botten och skvalpar runt med alla dessa olika tankar och känslor som blir i den fas man nu är i livet.
Men jag är tacksam över att det finns så fina människor, både IRL och här i bloggvärlden som förgyller ens dagar. Och när jag väl kravlat mig upp ur gyttjan gör jag det faktiskt med en stor tacksamhet över det som jag faktiskt har.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Huset, mina vovvar och Islandsresan!
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Happy – Pharell Williams
Blame it on the boogie
Take me to chruch – Hozier
Feel the love – Rudimental feat John Newman
 
Vad tar jag med mig från 2014 med ett leende?
Nya bekantskaper på jobbet och privat och Islandsresan!
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och, det har varit både högt och lågt, men det har ändå avrundats med att jag känner mig mer hoppfull och håller ut.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet faktiskt inte. Det har varit ett både väldigt omtumlande år på längtan efter barnplanet och ett roligt år på andra plan, så det får vara precis som det varit.

Den bästa tv-serierna?
The Walking Dead, Bron och Blacklist

Bästa böckerna du läste i år?
Metro 2033 Universum böckerna

Bästa filmen du såg i år?
Hungergames Mockingjay part 1

Något du önskade dig och fick?
Kakel i köket! 🙂
Tillbaka tron på att få leva ett liv med barn.

Högsta önskan just nu?
En alldeles egen bebis
Fred på jorden och att alla barn och djur fick leva i lycka och frid

Blev du kär?
Ja, ännu mer i min darling, för att kärleken utvecklas på oanade sätt i kriser. Och i vårt hus. Men mest i mina hundar, vill aldrig leva ett liv utan hundar!
Och i mina vänner och familj på sätt och vis, de som finns där i ur och skur. Som tycker om en när man inte gör det själv. Framförallt min käraste, finaste M.

Vad fick dig att må bra?
Min darling, min familj, mina hundar och mina vänner. Och många av mina fina kollegor.

Andra drömmar inför 2015?
Att få gifta mig på sikt. Resa till Budapest och Sardinien. Att jag håller ut i denna karusell vi är mitt i. 🙂 Och att kommer att finnas mycket skratt under detta år.
Den som lever får se. 🙂
 
 
 

Kommentera

