Sprutorna – Dag 2

Har tagit min andra spruta för ungefär en halvtimme  sen. Det spänner lite nere runt högra äggstocken där jag idag satt injektionen. Men i övrigt är det helt lugnt. Jag är mest pigg och glad och pirrig. Känner mig lätt knasig. 🙂 Men de bjuder jag på. 😉
Första sprutan igår då! Jag var nervös som attans igår när vi kom hem från revyn och det var dags att ta första sprutan. Jag har ju alltid varit spruträdd, så är det bara. Men jag körde igång. Var lite pirrig inför om man skulle lyckas blanda allt rätt och få upp det i sprutan, utan luftbubblor.  Och så var det dags. Jag tog ett rejält grepp och tryckte in sprutan försiktigt och det kändes knappt. Var inte alls som jag förväntat mig. Och jag kom ihåg och andas under tiden, annars brukar jag glömma det när jag tar blodprov,  vilket gör mig yr. Så, inte är det mycket på den här resan som är som jag förväntat mig. Men det är bara och tacka och ta
emot. 🙂
Jag försöker hålla mig kvar i varje steg vi är i just nu och inte rasa iväg med tankarna. Och hittills går det bra. Över förväntan.
Så jag kör på så här, så länge det håller. Måste nånstans erkänna att jag just nu i vårt första försök tycker att det hela är väldigt spännande och fascinerande.
Jag har varit så ledsen och arg så länge innan vi startade, så det känns skönt just nu att få känna så här och att  kroppen min inte reagerar så mycket ännu. Jag är bara glad och pirrig.

6 thoughts on “Sprutorna – Dag 2

  1. Jag känner igen mig så väl i det du skriver här på din blogg! Sitter och ler ( på ett bra sätt alltså!) lite för mig själv, för du skriver ungefär så som jag skulle skriva om jag hade en blogg om min IVF resa! Det är så många likheter, även i uttryck och känslor. Om att vara i nuet och mindful i varje steg av behandlingen tex. Håller tummarna för dig!

    • Tack så mycket! 🙂 Va roligt att du känner igen dig, det är skönt att veta att vi är fler som känner lika, då känner man sig mitt i allt tumult som är ibland, mycket starkare och förstådd! ♡ 🙂 Får jag fråga om du är mitt i nåt försök just nu? Tack för tummarna!

Kommentera

