Det där med eventuella biverkningar

Alltså man är ju lite rolig, man liksom förväntar sig biverkningar när man pysslar med detta. Ungefär som att det är det som ett tecken på att det funkar som det ska med själva behandlingen. Lagom helknäppt, men sant. Med sprayen var det ju ganska så lugnt, jag kände inte så mycket. Och var lite skraj att det därför inte skulle funkat, bara för att man inte känt av det. Man e ju bra knäpp. 🙂

För man behöver ju inte få biverkningar eller känna av det, men ändå är det som en sorts bekräftelse för en att det om man känner av att verkar som att det händer nåt i kroppen, att man är med i matchen.

Missförstå mig inte, jag är jätteglad och tacksam att jag inte känner nåt än så länge. 🙂 Jag tror ju att den tuffaste matchen kommer att vara att hantera detta mentalt, i varje fall för mig.

Idag spänner det i äggstockarna på bägge sidor (och det känns bra, nu händer det nåt! Haha!). Vanligtvis vid ÄL känner jag alltid bara av det på högra sidan. Så att det nu känns på bägge sidor, det känns bra. Ungefär som att vänstra sidan har vaknat. 🙂

Men å andra sidan, man vill ju så himlans, hjärtans gärna att detta ska funka så det klart att man griper efter vartenda litet halmstrå för att hitta tecken på att allt med kroppen är med i matchen. 🙂 Tycker mest att det är en intressant iakttagelse hos mig själv. 🙂

4 thoughts on “Det där med eventuella biverkningar

  1. Du gör mig lugnare inför detta när du skriver att du mår bra. För det är det jag fasat för mest, att må illa, vara sur å irriterad å känna mig låg och trött. Jag hoppas jag kommer att må som du. Och så hoppas jag min högra äggstock vaknar för jag brukar bara känna i min vänstra vid ”vanlig” ÄL.
    Kram på dig !!

    • Hihi, komiskt, då förstår du ju hur jag menar med att det känns som att det bara är en sida som är vaken! 😉 Jag hade också förväntat mig att jag skulle må på ett helt annat sätt än jag gör nu. Men det är inte mycket i denna resa som varit som jag tänkt mig i och för sig. 🙂
      När vi startade den 22/12 kändes sprutor och äggplock i vecka 6 sjukt långt borta. Och nu är vi snart där. För en gång skull på väldigt länge går tiden snabbt. 🙂
      Kram till dig!

  2. Det är intressant med biverkningar, eller snarare, eventuella biverkningar. När man tar de där medicinerna som har med IVF att göra är man hur vaksam som helst och går och känner efter hela tiden. Men, om man tar Ipren några dagar för att man kanske fått ont i en muskel eller nåt, då går man inte och känner efter om man fått biverkningar av Ipren. Det är lite lustigt hur man resonerar kring det där. Man tänker liksom ”Skulle Ipren ge biverkningar?”, fast läser man biverkningslistan är den inte kort direkt ens för en simpel tablett som Ipren.

    • Haha, du har så rätt! 🙂 Det var en rolig liknelse. Och det är ju som så att tar jag en Ipren, så förväntar jag mig ju bara att den ska hjälpa mig, eventuella biverkningar de tänker man ju inte ens på då. 😀

Kommentera

