Kaffe på kvällen

Kan inte somna,  vilket jag aldrig har nåt problem med annars. Men jag vet också  varför och det stavas kaffe på kvällen. Förut kunde jag lätt dricka en stor kopp innan jag la mig  (hände inte ofta, men ändå) och somna på direkten. Men nu e de heeelt  hopplöst, jag blir  görpigg! Var hos en kompis ikväll och fikade och vi dricker alltid  kaffe då, de e liksom vår  tradition.  Tänker alltid  att jag borde dricka te istället, men sen börjar vi babbla och då glömmer jag bort det.
Så nu ligger jag här  och e hur pigg som helst. Och funderar,  men bara på roliga saker.  På Sardinien,  på giftermål  ute i vår trädgård, på att vår nya bankkontakt är helt suverän och har trollat om en massa med våra  huslån,  att jag ska träffa min bästis  imorgon kväll, på lyckade IVF:er som jag läser om bland bloggarna, på att jag  är så stolt att jag fixar  sprutorna själv.  Att  vi är igång.  Och att de nu spänner i mina bägge äggstockar. Och jag är glad och jag älskar det. Må så vara att vi kommer ställas inför massor av utmaningar igen och jag vet hur snabbt  allt kan ändra sig när man ställs inför olika scenarier. Men så länge jag får rida  på denna underbara våg av glädje, pirr och ett inomboende lugn så tänker jag njuta till fullo. Önskar att man kunde få dela med sig av känslan när man känner så här. 🙂

7 thoughts on “Kaffe på kvällen

Kommentera

