Bekväm

Har varit till Örebro med min mamma på en heldag idag. Jättemysigt!
Kom på mig själv med att känna mig väldigt bekväm i det stadie vi är i just nu. Allt är på G, jag känner hur det spänner i bägge äggstockar, jag mår jättebra och känner mig peppad inför måndag och förhoppningsvis ett äggplock under veckan. Men just att bara vara bekväm, mitt i det som är idag, det är lite tryggt sådär, som en liten trygghetszon på nåt vis. Jag kan bara vänta tills måndag och ta min medicin tills dess och göra det jag ska och det känns väldigt okej. Ett sorts bekvämt läge, jag gör allt jag kan, men jag vet att just nu kan jag inte göra mer innan måndag. Och innan dess behöver jag inte få en massa information att ta ställning till, eller ta en massa beslut. Jag kan bara vara. Känner mig inte ens nervös nå längre inför äggplock på det viset, alltså oron jag känt sådär lite grand inför det. Utan  mer nu kör vi, men fram tills dess bara är jag och det är vila i tankarna.
Suspekt läge, men ganska underbart.  🙂

4 thoughts on “Bekväm

  1. Hej, hur går det med ”äggsamlandet”. Blir det äggplock för dig under veckan?
    Jag har börjat med mina Gonal F-sprutor nu.
    Sambon tar dom på mig och det funkar bra. Han skulle vara borta på jobb igår och jag skulle ta själv, så jag skulle prova själv på måndag (jag började söndag kväll, jag blandade ihop dagarna lite när jag skrev förut). Jag är inte speciellt känslig eller mesig av mig i vanliga fall, känns helt ok att lämna blodprov och sådär, men när jag skulle sätta in sprutan i mig själv ballade jag ur fullständigt. Jag satt på toaletten en halvtimme och bara stortjöt så han fick hjälpa mig ändå. Så igår fick han åka 30 mil hem och hjälpa till med sprutan och fick dra iväg fyra imorse, 30 mil tillbaka till jobbet. Tur man har en snäll gubbe:) Men jag kände mig verkligen usel. Måste beundra er som tar sprutan på er själva.
    Jag håller tummarna för att det blir äggplock för dig under veckan.
    Kram Suss

    • Hej! 🙂 Fick precis klart att det blir plock på fredag! 🙂 Väldigt spännande! 🙂
      Du verkar ha en helt fantastisk karl, måste jag säga. 🙂 Och många säger ju att det är bra att killarna ger sprutorna, att de känner sig mer delaktiga då. Jag tänker såhär, huvudsaken är att man fixar det, och om det är med eller utan hjälp de spelar ingen roll i det hela, utan att man vågar be om hjälp om man behöver det. Att just våga be om hjälp ibland är stort det. 🙂 ♡ Hur länge ska du ta sprutorna nu? Roligt och följas åt! 🙂 Kram L

Kommentera

