Äggplock på fredag

Äntligen! Östrogenet har sjunkit som det ska, så nu blir det äggplock på fredag.  🙂 Har känt mig väldigt susig i huvudet ett par dagar och mått illa  så jag har varit hemma och vilat. Har lovat mig själv att lyssna på min kropp och ge den det den behöver. Så nu e jag piggare efter lite frisk luft  på promenader med vovvarna  och en massa vila i soffan.
Känns stort, äggplock på fredag. En milstolpeni det hela igen! 🙂 Jag var lite orolig att det skulle avbrytas i och det allt för höga värdet. Och eftersom jag mått så bra hittills och det gått så smidigt och  främst med tanke på att det verkar finnas en hel del äggblåsor därinne så skulle det kännas extra surt om det avbrutits. Men jag försökte tänka att det finns inget jag kan göra mer, än typ vila. Vet inte om det hjälpte, men varje gång man lyckas hålla sig själv lugn är ju bra. 🙂
Så snart e de dags. 20:00 ikväll blir det Ovitrellesprutan. Jag kan inte hjälpa det, men det kännas så där lite overkligt nu igen. 🙂 Det här har jag ju läst om hos så många av er andra bloggare. Jag trodde nog ett tag att vi ”aldrig” skulle komma dit, och nu är vi här.
Så, nu kör vi! 🙂 ♡

20 thoughts on “Äggplock på fredag

  1. så spännande!
    Jag har läst din blogg ett tag nu och följt resan. Själv är jag i 13:e veckan efter IVF så visst fungerar det! 🙂
    Hållarna tummarna för er

    • Häftigt! 🙂 Va snabbt tiden gått för er känns det som! 🙂 Då är vi nästan i samma fas snart. 🙂 Spännande och nervöst, ja de e nog den bästa förklaringen på det hela. Försöker att inte tänka på det, men nog pirrar de på i magen och tankarna flyger iväg nu på jobbet. Ungefär som innan en första dejt. Så särskilt produktiv kan jag inte beskylla mig själv för att vara. Men de bjuder jag på idag! 🙂 😉 Kram!!

Kommentera

