Äggplocket och klart

Ligger på soffan och vilar, blev så trött när jag kom hem. Har väl förmodligen spänt mig en hel del inför plocket. 

Det gick så mycket bättre än jag förväntat mig! 🙂 För det första är de otroligt gulliga på kliniken. Man känner sig verkligen trygg i deras händer.

Dagen började med att jag skar mig i långfingret och det rejält. Så de har faktiskt  gjort mer ont där än på andra ställen under dagen.

Väl på kliniken fick jag först lite lugnande av sköterskan och en infart i armen. Väl inne på ”operationssalen” kändes det bra. Jag fick min favoritdoktor,  hon e så himla bra. Det var varmt inne i salen, och de spelade lugnande musik. Sen fick jag morfinliknande i armen och
lokalbedövning. Sen började plocket. Och det kändes knappt. Bara vid några få gånger spände det till rejält, men i övrigt var det helt lugnt. Och morfinet gjorde det som det skulle. 🙂
Av tio blåsor  på vardera sida blev det 6 ägg. Tänker inte lägga nån mer fundering i antalet . Det blir som det blir. Huvudsaken är att de befruktas. 🙂 Imorn ringer de med besked över hur det går på morgonen.
Eftersom de varit lite oroliga för överstimulering kommer jag att få ta två mediciner till från idag. Fragmin injektioner och Pravidel en halv tablett, fast jag vet inte hur länge. Känns skönt att de är så himla noggranna. 🙂
Och på söndag ska jag börja med Lutinusen. Sen blir de uppehåll endera på måndag eller onsdag ), det vill säga dagen för återförande. 🙂
Gud så spännande detta är. Och jag är faktiskt stolt över att jag vågar  göra allt detta. Och det finns så många som gjort det innan, och jag är lika stolt över
dem/er! ♡ Vilka coola tjejer vi är! 🙂

16 thoughts on “Äggplocket och klart

  1. Härligt att det gick bra!
    Man får ju onekligen respekt för livet när man ser alla steg på så nära håll. Det är påfrestande för psyket, men samtidigt tycker jag att det är jättefascinerande.
    Kramar
    / Hedwig

  2. Va härligt att du har det gjort nu och skönt att läsa att det inte gjorde så ont 😉
    Vad spännande nu med hur det går för alla ägg! Jag kan inte fatta att vi ska göra samma sak om några dagar. Wiieee!
    Kram !!

    • Hoppas allt gått bra för er idag när ni var iväg på koll. Det enda jag kan säga är att jag är otroligt trött nu, tror jag reagerar på morfinet jag fick, vilket jag är så glad att jag fick. 🙂 Men jag brukar bli yr i skallen av en dos Kokilana, så jag är inte så förvånad. 😉 🙂 Kram, kram

  3. Hur såg det ut när dom ringde i morse? Vad sa dom?
    Vår klinik ringer inte dagen efter, man får reda på hur många som blivit befruktade när man kommer dit för insättning 😁 jag kommer ju va supernervös. Dom ringer samma morgon som insättning om det skulle vara så att inte någon blivit befruktad. Det samtalet hoppas jag slippa 😉
    Kram på dig och hoppas du känner dig piggare 💜

  4. Så skönt att det gick bra. Helt rätt att inte tänka på hur många ägg som var mogna och så . I slutändan är det bara ett ägg som behövs.
    Kram Suss

    • Ja, så är det ju. 🙂 De är ganska sparsamma med ingående detaljer på allt, vilket jag faktiskt tycker är skönt. De ger all tänkbar info man behöver, men inte sådär att man själv fastnar i detaljer (som jag lätt gör ibland) och hakar upp mig på just det.
      Hoppas allt går bra för er! ♡
      Kram L

Kommentera

