På måndag blir jag ruvare!

Känns så stort att få skriva det. 🙂
Så nära en graviditet  har jag aldrig varit innan.

Två av våra ägg blev befruktade, hoppas att de är av bra kvalité. Får nog veta mer på måndag. Började med Lutinusen idag på morgonen.

Har verkligen varit helt slut sen i fredags. Låg hela dagen igår med och bara vilade. Förutom en helt underbar morgonpromenad i en precis uppgående sol på ett stort fält där många går med sina hundar.  Lagom kallt, hårt packad snö att gå på och sol. Och två galet  lyckliga vovvar som fick studsa runt som de ville. Och på kvällen var jag hem till en underbar vän till mig på lite mat, babbel och Mello i hennes soffa. Där fick jag lite ny energi igen.

Idag känner jag mig faktiskt pigg igen. Är fortfarande spänd i äggstockarna, men även det börjar matta av. Jag hade en liten kris igår, blev sådär rädd och tankarna bara for runt. Tror att jag varit i en liten behandlingsbubbla hittills, där jag mått så bra, varit så peppad och framförallt lugn. Vi har vetat att vi är på väg, att vi behandlas och man gör allt man kan för oss. Nu börjar ju det stora i det hela, ruvandet. Och det är precis som att jag trillade ur bubblan när jag insåg det.

Men efter middagsdejten igår känner jag mig peppad och lugn igen. Det kommer oavsett hur jag tänker, ändå bli som det blir. Så jag tänker fortsätta att  hålla mig till de positiva tankarna, känna efter vad kroppen säger att den vill och följa det.

Och tack så himla mycket för alla fina kommentarer, ni är helt fantastiska! ♡♡

13 thoughts on “På måndag blir jag ruvare!

  1. Stort lycka till nu idag. Jag förstår känslan att man är i nån sorts bubbla och tar en utmaning i taget. Först sprayen, då är man helt koncentrerad på den, sen kommer sprutorna, då är det helt fokus på dom. Och så fortsätter det. Själv har jag fokus på VUL idag för att se om det har växt till sig några ägg. Det känns så iaf, det spänner och gör lite ont ibland.
    Kram Suss

    • Tack för lycka tillet! 🙂
      Ja, de e verkligen en bubbla inser jag nu. Sen när det väl blir äggplock går allt plötsligt så snabbt igen och så sitter man äntligen här och har fått ett embryo tillbaka. ♡ 🙂 Känns jättehäftigt och lite läskigt. 🙂
      Hur gick det på VUL:et?
      Kram L

      • Fick reda på i måndags att min äggreserv inte såg så bra ut och att jag inte skulle förvänta mig så många ägg. Något dom inte nämnt förut så jag har varit heldepp sedan dess. Kändes som jag fick det slängt i ansiktet:( Idag var det dags för ett nytt VUL för att se om dom växt något. Jag fick en ny läkare som var jättebra och han fann två på ena sidan och sex på andra och lät positiv så nu känns det mycket bättre. Nu blir det äggplock för mig också på fredag:)
        Ser fram emot fredag:))
        Kram

      • Åh, va tråkigt när man bara får det till sig sådär rakt upp och ner. 😦 Jag tycker att det är så mycket i detta som känns som en hel djungel. Min äggreserv är ju hög, och jag hade 20 äggblåsor som i slutändan gav 6 ägg. Varav tre blev befruktade. Så det känns som att det kan bli lite hur som helst ändå, oavsett hur äggreserven är och hur än de gör? Jag trodde nog nånstans att jag skulle få fler ägg i och med det. Men nu är jag ytterst tacksam att det blev befruktade ägg och att vi nu fått ett tillbaka. Men klok på hur det funkar, de blir jag nog aldrig. 😉
        Jag håller tummarna stenhårt för dig på fredag! 🙂 Kramar!

Kommentera

