Ruvardag 4

Känns som att veckan gått ganska snabbt hittills. Det är jag mest glad över är att det ömma som varit i mina äggstockar efter äggplocket har gått över, det var liksom stumt och gjorde ont när jag gick. Kände mig som hönan Agda typ 96 år gammal när jag gick där ett tag. 🙂 Men nu har det släppt iaf.

Jag har jobbat igen sen igår och sen dess har det varit en blandning av saker jag känt; pigghet, kaffet smakar blä, jag blir otroligt varm i kroppen snabbt,

Det liksom durrar i livmodern, magen ärs tum och svullen, boobisarna skulle helst vilja flytta ur BH:n, jag är lite lätt illamående och yr. Och det kan ju vara tecken på precis vad som helst. Det känns snurrigt att å ena sidan känner jag inget alls, och i nästa sekund mår jag illa, är yr och svullen.

Jag är i min egen kokong på nåt vis, absolut inte deppig eller inte ledsen, men jag bara existerar. Jag vill att ruvartiden ska vara över, men samtidigt att tiden ska stå stilla. Här och nu. Har ingen ork att ta ställning till antingen eller om saker och ting.

Jag hade ju bestämt mig för att inte googla, läsa på, läsa andras symptom, men herre gud vad de killar i fingrarna emellanåt! 🙂 Det värsta jag läste och då bestämde jag mig för och sluta igen, var att man absolut inte skulle äta glass eller dricka kallt när man ruvar. Och det har jag redan gjort båda två. Kändes i texten jag läste ungefär som att man begått en dödssynd. Så då tänkte jag faktiskt att nu får de vara slutgooglat. Läsa de bloggar jag följer, det får jag och det vill jag. 🙂

Ibland (iaf på jobbet) glömmer jag faktiskt att jag ruvar. Men bara ibland. Sen kommer det över mig och jag känner efter, lite grand. Och så känns ingenting. Eller känns det kanske lite? Som om att det skulle vara de optimala guidningen till hur det går, där inne i kroppen. Det där med att försöka att inte känna efter eller att analysera, det kluriga saker det.

Vad gör du? Vad händer? Vad har du/ni på gång? Berätta, berätta. Så många frågor, så få svar. Inget händer just nu, inget av det som människor i det vanliga livet frågar såsom weekends, resor, semestrar osv. Men jo, det händer nåt stort i mitt IVF liv, jag längtar barn (och det är f-n inte så bara) och just nu ruvar jag. Det händer och det är stort! 🙂 Men det är behöver ju inte precis alla människor veta. Det räcker med de som jag invigt. Men i övrigt så flyter jag med. Det är det enda jag kan göra.

Ja, det där med att försöka och inte tänka. 🙂 Dra den om rödluvan också. 😉 Men fasiken, jag tänker försöka peppa mig såhär, det är inte konstigt att det snurrar runt tankar i skallen och i kroppen är ju just nu i en stor process igång och har varit sen den december. Så jag sa försöka vara snäll mot mig själv istället. För att tänka att jag ska inte tänka, är lika sannolikt som att tänka jag ska inte tänka på en blå elefant. 🙂

Men även om det surrar runt mycket i huvudet så måste jag ändå säga att jag känner mig lugn inombords (låter säkert helt motsägelsefullt). Det surrar, men jag lyckas ändå sitta lugnt i sadeln på nåt vis.

Åh, vad jag önskar och hoppas innerligt att det där lilla, lilla pyret därinne håller på och fastnar nu.

Tur jag ska ut på After Work och skåla i bubbelvatten med härliga kollegor ikväll. Glada skratt, god mat och härliga människor är precis den sorts distraktion jag behöver.

10 thoughts on “Ruvardag 4

  1. Wiii, vad spännande och vad härligt att läsa om ditt glada humör! Och herre gud vad mycket skräp det finns på nätet, fortsätt överrösta olyckskorparna med ditt inre lugn. Massa pepp nu och ta hand om dig lite extra : ) (med typ massa god glass) Kram!

  2. Ååå, vansinnigt vad mycket tokigt man kan hitta om man googlar. Bra av dig att försöka låta bli. (Jefla svårt…) På min klinik sa det typ ”lev som vanligt, det gör inget om du låter bli alkohol”. Skönt ändå, ingen press liksom. Lycka till, alla tummar hålls!

  3. Hej! Jag är också ” ruvare” nu 🙂 sedan igår em! Känner igen det där med massa tankar, känslor och motstridiga tankar 😉 jag pendlar rätt friskt själv. Är mitt andra försök och fryst denna gång. Nu finns inget kvar i frysen så om det inte blir denna gång, är det att starta om igen med spray och sprutor. Det känns lite jobbigt. Vågar inte riktigt tro fullt ut.,, mannen gör det iaf och det känns fint! 😉 Så klart hoppas man men så lätt att bli besviken, svårt att ta det som det kommer och vara mindful just nu tycker jag…. Men tänk vad häftigt att det KAN vara min/ vår tur nu! Jag vill också både spola fram tiden och låta den stanna upp på nått konstigt sätt, låter lätt schizofrent i know! 😉 lycka till nu!

    • Åh, lycka till,till er med! ♡ Ja de är allt bra jäkla snurrigt detta. Och just min känsla att nånstans ändå vara lugn mitt i detta, fast tankarna snurrar runt de e nästan klurigt av alla. 😉 Typ som att sitta mitt i ett rum i nån sorts yogaatällning och andas lugnt, men se alla tankar och känslor fara runt, runt i olika loopar. Både låter och känns rätt schizo. 😉 Jag försöker ta det lugnt och vilar, då stillar det lite därinne i hjärnkontoret. Eller distraherar mig med att hitta på nåt med nån. Håller tummarna så för oss båda! ♡

  4. Det är så härligt att läsa din blogg!! 🙂
    När började du känna dig varm, illamående å yr?
    Jag känner ingenting förutom lite lite öm i boobsen. Men i o för sig så började jag ju med lunitusen igår 😉
    Hur räknar man ruvardagar förresten? Är jag på dag 1 idag när jag satte in igår? Eller är jag på dag 2?
    Kram!!

    • Va gullig du är. 🙂 💖 Blir alltid så glad när jag läser din blogg med. 🙂
      Jag började känna lite så efter några dagar. Men man vet ju liksom inte om det är Lutinusen, eller om det är kroppen själv som gör att det känns som det känns. 😉 🙂
      Om jag förstått det rätt så är ruvardag 1 dagen efter återförandet. 🙂
      Håller tummarna så för oss båda!! ❤
      Stor kram!!

Kommentera

