Tack!

Vill bara säga tack, ett jättetack, till alla er fantastiska tjejer som kommenterat. Jag orkade aldrig svara på nåt igår. Men när jag läste alla era fina, peppande, igenkännande, varma och snälla kommentarer igår, då lovar jag att tårarna som kom då bara var av ren tacksamhet. Blev alldeles varm inombords. Det måste iaf vara det finaste med IVF världen, all kraft, pepp, kloka ord och varma vänlighet som finns här. ❤ Fast jag aldrig träffat er IRL så vet ni ju så mycket mer om mig än många av mina vänner gör IRL om just detta, som jag och ni går igenom just nu. Så, tack till er, om ni bara visste hur mycket ni lyfte mig igår. 🙂

Jag är såklart väldigt ledsen. Men var på jobbet idag. Ändå skönt att fokusera på nåt vardagligt. Även om de e svårt.

Idag har blödningen börjat så sakta iaf. Hade förväntat mig en störtflod, men de kanske kommer.

Vi kommer köra försök nummer två vid nästa riktiga mens. Det låter som att det blir långa protokollet igen.

På det stora hela har jag mått väldigt bra både psykiskt och fysiskt under hela  behandlingen. Så därför kör vi vidare. Kliniken sa att vi själva får välja. Och min sambo lät mig bestämma, eftersom  han tycker att det är jag som måste få avgöra om jag känner mig redo. Och det gör jag. På nåt vis. Det är ju ändå en stund kvar tills dess.

Har bestämt mig för att testa akupunktur till nästa försök. Så när kliniken hört av sig ska jag kontakta en tjej som gör akupunkturbehandlingar för infertilitet. Tänker att det säkert kan rensa stress ur systemet och kroppen om inte annat. Jag göra akupunktur, det trodde jag aldrig skulle ske. Men, nu när man som fd spruträdd vant sig med sprutor och nålar,så e de bara och köra på.

Men först känns det ändå skönt att det hinner gå lite tid fram tills nästa mens. Så man hinner landa lite. Och låta tårarna och alla känslorna få finnas där.
Så man vågar hoppas och tro sen igen.

18 thoughts on “Tack!

  1. Ackupunktur låter bra. Det gjorde jag nu senast och det var lugnande för mig. Du får börja tro på detta igen! Det är många som har fått barn efter ett flertal misslyckade IVF-försök. Kram!

    • Hade hört om de som gjort akupunktur innan vid IVF. Men det var när du skrev det nån gång här för ett tag sen som jag bestämde mig för att köra på det. Bara det att det är lugnande för kroppen och kanske kan ta bort stress ur systemet är gott nog. 🙂 Och skulle det sen kunna hjälpa till ett lite knyte på sikt, är det ju värt hur mycket som helst. ❤ Får jag fråga dig lite om hur många behandlingar och hur ofta man gör det? Och när man startar med det? Dum fråga, men ska man berätta det på kliniken att man gör det parallellt? Oj, många frågor blev det. 🙂 Kram!

      • Inga dumma frågor! 🙂 Jag har däremot väldigt dålig koll själv. Jag gick för att jag fick tips om en ackupunktör av en kompis. Vi pratade inte så mycket om hur många gånger jag skulle gå, vi tog det lite som det kom. Tror jag gick 3 innan plocket och en gång precis innan insättning. Och så gick jag faktiskt idag också för att ”stärka kroppen”. Men det var nog den sista för nu i alla fall.

        Jag har alltid haft svårt för sånt som är lite flummigt och har framför allt svårt att ligga still 🙂

        Men jag har kommit till en punkt då jag är beredd att testa det mesta. Och det var bra.

        Jag har väldigt dålig koll och vet egentligen inte exakt vad ackupunktören gjorde mer än att ”stärka systemet och göra kroppen mer motaglig”. Men hen hade också koll på svensk medicinsk forskning om fertilitet och sa att det finns kliniker alla fall i Danmark som använder sig av ackupunktur. Jag sa inget till kliniken, tänkte inte ens på det.

        Testa en gång och känn efter. Kram!

      • Tack för all info! Är roligt och intressant och få höra lite hur det går till. Jag ska strax maila och fråga akupunktören här om hon har tid för mig i slutet mars / början april. Borde bli då det är dags igen. Om nu kliniken bara kunde ta och ringa och säga att det är grönt från deras sida helt och hållet också. 🙂 Kram!

  2. Tack själv för den fina blogg och forum du bjuder på. Förstår att du är ledsen… Detta är ju liksom det trista i processen, igår tänkte jag VARFÖR ska det va så svårt?!! :/ orättvist mm de känslorna finns så klart med då och då. Min tisdag var ok på jobbet, lyckades liksom hålla energin uppe. Tills jag kom hem. Då. Då bröt jag ihop ett tag och alla känslorna av sorg, ilska, frustation, hopplöshet föll över mig. Grät i en timme tror jag. Märkligt nog för igår, onsdags var det som lugnet efter stormen och det kändes ok igen. Man behöver nog tyvärr ha lite dalar för att samla energi. Hoppas du får en bra dag och stor kram till dig längtanefterlillal ! Nu får vi ” ladda” om inför nästa resa , pepp till oss alla som kämpar! Min mens börjar starta på riktigt här och i morgon ska jag ringa kliniken för ny planering….

    • Tack för att du är med och kommenterar här, det är jätteskönt att kunna följas åt. 😊 Även om jag håller alla tummar att vi alla snart lyckas. ❤ Tror också på det med att man behöver dalarna för att samla energi. Och egentligen är det ju så, att om man inte släpper det jobbiga, så kan ju inte det positiva få plats där inne. Ta hand om dig fina du! Såg på iväntanpåettsyskon att du fått klart med planering för nästa behandling. Va skönt att ha det på G, nåt att förhålla sig till och bygga upp energin inför. Snart ska det vara vår tur! 💖Stor pepp och enegikram till dig!

  3. Förresten kan verkligen (!!) rekommendera akupunktur!!! Det gjorde jag i januari! Dyrt? Yes! Men sååå värt det, bland den bästa känslan jag varit med om faktiskt i att slappna av i kropp och själ!!! 😉 jag bedömdes behöva fem tillfällen och min akupunktör sa att denna effekt i kroppen för att underlätta cirkulation mm ( för fertilitet, att ägget fastnar mm) håller i sig upp till ett år! 🙂 Det han gjorde var liksom att ” kicka” igång kroppen. Ev kan jag behöva nån stödbehandling…. Det känns bra! Jag tror inte man ska underskatta effekten av akupunktur i fertilitet sammanhang och dessutom grymt avstressande för kropp och själ 🙂

    • Åh, va intressant! 😊 Och roligt och höra fler som är så nöjda med det. Jag ska ringa till en jag blivit rekommenderad här i stan, så snart jag får återkoppling från kliniken och bekräftat att det blir start vid nästa mens. Om jag förstod det rätt ringer de imorn eller i början av nästa vecka. Då borde jag väl hinna komma igång i tid? Kram!

  4. Ja, stort pepp till nästa gång och dagarna som följer nu av besvikelse och tårar! Jag har aldrig provat akupunktur men fick tips om zonterapi mot barnlöshet, som man kan göra hemma själv helt gratis. Jag vet inte om jag riktigt tror på att det ska funka. Men det är alltid skönt med lite fotmassage av sambon – och man vet aldrig! Stor Kram på dig!

  5. Ja precis nu har jag/ vi en planering att hålla fast vid på kliniken! 🙂 det känns skönt! Avstressande på ett sätt, det gör att jag just nu har ro att fokusera på lite annat . Så som renoveringen av badrummet här hemma, lite ny inredning och boka en resa till värmen! 😉 Eller varför inte spontan AW igår kväll ( till sent!!) med en av mina bästa vänner! Hehe 😉 Stor peppkram till dig bloggerskan, och ta den tid du behöver för dig att samla kraft, mod och hopp. Sorgen finns ju alltid närvarande tycker jag, men på olika sätt! Och man behöver ju ” landa” efter varje feta minus…. :/

Kommentera

