Fan

Är nere i storstan nu med mina fina vänner. ❤ Bägge har två barn. Barnen virvlar runt och är så där söta som bara barn kan vara.

Och jag har ont i hela mig. Tänk om jag aldrig kommer få uppleva allt det där? Tanken på det ger mig en sån jäkla ångest att det nästan piper i öronen.

Jag kommer att bli en bitter tant i såna fall.

Och nej, jag orkar verkligen inte alltid rycka upp mig och tänka positivt. Och tänka bra tankar, att nån gång kommer det att bli vår tur. Just idag har jag bara ren och skär ångest och brännande tårar.

Strålande. Och vi som ska ha en helhelg  tillsammans. Och de som är så fina. Hur rycker man upp sig när man håller på att gå sönder inombords?

18 thoughts on “Fan

    • Åh, det skulle jag behöva köra en copycat på, att försöka tänka så som du. 🙂 Ibland vågar jag och ibland, vågar jag absolut inte. I helgen var det sjukt kämpigt, men det var nog mycket också för att jag fick så dåligt samvete inför mina vänner, det är ju inte det att jag missunnar dem, jag vill ju bara få vara med lika självklart jag med. Jag vill ju inget hellre. 🙂 Tur man har bloggen, där man får skriva ur sig precis som det känns och får så gulliga kommentarer tillbaka. ❤ Stor kram!

      • Jag vet. Jag känner som du. Jag försöker tänka så, men det går absolut inte alltid. Jag vill också vara med i diskussionerna. Jag tycker precis som du att det allra jobbigaste är att alltid känna sig utanför. Skulle man inte vilja ha barn skulle man nog inte känna sig utanför på samma sätt. Men det är ju det där att man längtar så förbannat mycket och att oron hela tiden finns där att det inte ska gå… (nu säger jag emot mig själv, men det är klart att jag är orolig som tusan ibland…). Ja, bloggen och alla ni är så himla bra! KRAM

      • Tror också som du att om man inte vill ha barn, så känner man sig förmodligen inte utanför så som vi gör. De blir nog kanske snarare less på alla som frågar om varför de INTE vill ha barn. 🙂
        Jag känner mig precis lika motsägelsefull, man är livrädd att det inte ska funka, men vill samtidigt tro av hela sitt hjärta och längtan den brinner så starkt att man skulle kunna hålla igång ett helt kärnkraftverk. Och det är ingen liten grej att parera det! 🙂 Där funkar bloggen verkligen som en fantastisk ventil. Att få skriva av sig, precis som man känner och veta att fler förstår hur man menar, det lättar otroligt mycket på locket som ligger och vippar på kastrullen och är berett att koka över. 🙂 Och man känner sig verkligen som en del av en helhet igen.
        Kram!!

  1. Man måste inte alltid rycka upp sig eller vara stark! Man får ha jäkla skitdagskitdagar när allt känns fel och hemskt. Även fast det krockar med inplanerade grejjer.

    Kan du inte gå ifrån en stund? Måste ni vara tillsammans hela tiden? Du kan säga att du inte mår bra och vill vara ifred ett tag.

    Stor kram! Imorgon är en annan dag!

  2. Svår situation, förstår att du vill njuta av en helg med dem och inte vara ledsen. Men jag skulle försöka acceptera hur jag känner. ”Just nu är det här jobbigt, jag mår inte bra men det är okej”. Inget att ha skuldkänslor över. Kanske kan du även nämna för dem vid rätt tillfälle att det känns lite jobbigt och att du undrar om du själv kommer bli mamma någon dag. Om de är förstående. Kram

    • Tack för dina kloka ord! Jag pratade med min bästa kompis (en av dem som jag var med under helgen) om det på vägen hem och försökte förklara. Så de är absolut förstående. Men jag ska inte sticka under stolen med att det kan göra förskräckligt ont att hamna mitt i det som är så självklart för dem, och som känns som vettskrämmande för mig just nu. Kram

  3. Förstår hur du känner. Det är inte lätt att vara positiv när det känns som att alla andra kommer framåt i livet samtidigt som man själv står och stampar på samma punkt. Förstår att du inte vill vara bitter när du är med dem (det där eviga dåliga samvetet dyker ju alltid upp tillsammans med de negativa tankarna tycker jag). Men det är okej att ha dåliga dagar. Är det kompisar som vet vad du går igenom kanske du kan nämna hur det känns om du känner att det börjar bli för jobbigt?
    Kramar

    • Precis! Just det där dåliga samvetet ställer till det för en hela tiden. Blir galen på det ibland. För det är redan förvirrande nog att vara i den här situationen. Att sedan få dåligt samvete på det, det är ingen vidare mix. Bägge vet vad jag går igenom, så det är lugnt så. Men jag ville helst försöka bita ihop under helgen (vilket jag är så kass på), men vi pratade om det på vägen hem.
      Jag har läst ditt senaste blogginlägg och jag vill säga att jag tänker på dig. Jag önskar så att ni skulle få komma igång med allt. Måste vara fruktansvärt jobbigt att vara utsatt för den väntan ni går igenom, utanpå den väntan IVF redan innebär. Men jag håller alla tummar i världen för er och jag önskar att tiden ska få gå snabbt för er så att det snart blir positiva vibbar för er. En jättestor kram till dig!

  4. Känner med dig! Kram! Och vet hur den där hemska ångestladdade känslan finns…. Idag och igår känner jag mig lite sorgsen långt inombords stundvis ( det och lite allmän PMS) Kanske kan det kännas lättare ikväll när barnen lagt sig och ni får tillfälle att bara vara ni vänner. Ibland är det bara svårt att skaka av sig det där hjärtskärande …. Hoppas kvällen blir trevlig iaf. Ska själv ut och äta med en fin vän ( har inga barn, just idag känns det lite som en befrielse)

    • Tack! ❤ Ja, fy f-n för den känslan, den är verkligen genomvidrig. Man skulle helst bara vilja fly från den, men det gör ju bara att den får fäste ännu hårdare känns det som ibland. Allt för att det ska vara så motsägelsefullt som möjligt.;)
      Helgen blev fin på det stora hela, men det klack till i hjärtat X antal gånger. Ack du snurriga liv!
      Nu får det ta och bli våran tur tycker jag. ❤
      Kram!

    • Jag skrev svar på det under ett tidigare inlägg när du frågade, men det kanske du inte såg? Så här skrev jag: ”När man får kommentarer på sin blogg får man alltid se från vem de kommer ifrån och se mailadressen. Lika när jag kommenterar på andras bloggar. Då får jag alltid fylla i min mejladress. Men jag har aldrig varit med om att mailadressen visas i bloggen eller nån annans blogg. I min blogg visas aldrig mejladressen utåt. Den syns bara för den som bloggar. Så jag hoppas att du inte slutar kommentera. ❤ Är så roligt och peppande med dina kommentarer på min blogg. Skulle sakna dig! 😊 ” Kram!

  5. Hej! Sorry, såg ditt svar först nu. Fyllt i min riktiga e-post på detta inlägg ( privat då det är namn och efternamn), maila gärna som du föreslog 🙂 Så kanske kan vi styra upp att ses om vi skulle vilja. Hoppas helgen var bra. Kram

Kommentera

