Glittrande sol i snön

Sitter ute, i lä mot husväggen inbäddad i min pappas stora jacka och ett täcke och odlar fräknar på näsan. Solen värmer och glittrar i snön. Snödroppar och blåsippor i landet. Fågelkvitter överallt. Florence + the Machine i öronen. Känns som att energi sakta söker sig in i kroppen. Värmer upp den. Känner ett pirr i magen över livet. Var länge sen nu. Men det bygger sakta upp sig inom mig. Tiden står stilla. Och tankarna vilar. Fantastisk dag!

Är uppe på full dos med Metformin och Prasteron  nu. Mår konstant illa, är liksom orkeslös och magen är paj,  men vaje upptrappning har varit lika och ger sig efter fyra, fem dagar. Och det kryper i benen på kvällarna. Men en långpromenad avhjälper det hela. Och det kvittar, om det hjälper oss att bli gravida så gör jag vad som helst.  Om en månad kör jag igång med sprutorna om mensen kommer som den ska.

Come what may.  :)Just idag skulle jag kunna sitta kvar här för alltid och bara vara. 🙂

4 thoughts on “Glittrande sol i snön

  1. Jag mådde piss av metformin i början. Länge! Har fortfarande biverkningar ännu ibland (efter två År) men det är ovanligare. Illamående och magsjuka (typ) blir det då. Det gäller att äta ordentligt, men inte dricka så mycket samtidigt som du tar tabletterna. Tar du tre om dagen?
    Härligt med energi!
    Glad påsk! 🙂

    • Ja, nu tar jag tre tabletter. Illamåendet har släppt. Men jag är orkeslös i kroppen. Konstiga tabletter. 😉Men hjälper de så blir jag världens lyckligaste. Så jag kör vidare på bita ihop stuket. 😊Kram

Kommentera

