Paus

Har haft en ganska så rörig vecka. Jag försöker verkligen vara stark och positiv. Men kroppen satt stopp på mig till slut. Blev hemma torsdag och fredag. Känner mig helt paj. Helt slut i hela kroppen. Den liksom värker. Trött i skallen. På alla beslut. På vad som kommer hända. På hur vi ska klara det. Osv. Osv. Inte konstigt att man kraschar. Men tur att kroppen skriker så högt att skallen till slut måste lyssna.

Det har gått runt, runt med alla och då menar jag ALLA tankar, jag har haft ren och skär ångest. Känner igen det från när jag kradchade in i väggen. Allt känns bara för övermäktigt och stort. Vill bara hoppa av tåget, hoppa denna resan. Och jag mår sjukt illa av tabletterna. Hela tiden. Har tappat aptiten. Och smaken. Och känner mig lite konstig. Har iaf gjort nåt bra och bokat en tid hos kuratorn vi träffade på kvinnokliniken i somras.

Har haft megaångest kring kost. Vilket vara medfört att jag slarvar med maten. Dum paradox och moment 22 läge. Ska man utesluta kaffe helt? Följa det kinesiska och utesluta mjölkprodukter? Gluten? Med mera, mera. BMI? Jag är lång. Har aldrig varit supersmal. När jag har normalvikt,  ser sund ut och är fin har jag fortfarande ett BMI strax över 25. Vilket stressar mig. Allt blir bara en röra i mitt huvud. Var på akupunktur igår. Det gör mig lugn. Hon är så himla gullig och klok. Och det är så mycket värt. Hon lugnade mig lite.

Samtidigt får jag dåligt samvete över att jag inte orkar vara social. Fast jag vill.Och jag vill inte tappa bort mina vänner. Men jag orkar inte ta mig för nåt.

Känns som att jag måste försöka landa och hitta kraft inför starten på nästa IVF. Det var inte såhär jag ville att det skulle bli. Men jag kan inte heller förneka att jag mår som jag mår.

Jag får jättemycket kraft av andras bloggar, att se vad som händer, känna att jag inte är ensam. Men jag tror att jag ska pausa lite nu fram till start på nästa IVF. Det är inte många veckor kvar, om mensen sköter sig blir det start i början av maj.

Alla ni som kommenterar, tipsar och peppar, ni är så otroligt värdefulla på denna resan, det betyder så mycket. Är så glad över att jag bloggar. Men nu kanske jag pausar lite. Om jag inte får världens skrivarpepp. 🙂

12 thoughts on “Paus

  1. Kram till dig! Samla energi. Och om du mår bäst av att inte skriva ska du inte göra det. Tänk på dig själv nu ❤ vi hörs igen när du orkar ( hoppas jag) ta hand om dig.

  2. Vad fint du skriver! Jag trillade in på din blogg när jag googlade runt lite för att ångesthantera i väntan på nästa steg för oss i IVF-helvetet. Du sätter ord på känslorna så väl!!

Kommentera

