IVF 2 – nu e de dags!

Vilken vecka detta varit! Hamnade på akuten med min pappa i onsdags, de trodde först att han fått en hjärnblödning, men som turen var det inte det, efter flera timmars noggranna undersökningar.  Men livrädd hann jag bli.

Igår var jag och min bästis på minihusvagnssemester till en supermysig mindre stad i Bergslagen, tillsammans med hennes två barn.
Hade en jättefin solig dag igår och var på stan, spelade minigolf och grillade. Tills min mamma ringde imorse och kallade hem mig för en av mina hundar blivit dålig. Hon löper och har nu börjat verkligen störtblöda. Och de var oroliga att hon fått livmoderinflammation, vilket kan innebära livsfara för hunden om den inte får veterinärvård i tid, om det konstateras att det är livmoderinflammtion som det är. Har pratat med veterinären som bad oss avvakta tills imorn, om det inte blir värre eller om det blir varigt. Då skulle vi höra av oss akut. Livrädd gång nummer 2 denna vecka.
Åh, ja visst ja, mensen drog igång idag. Så imorn kör vi igång med IVF 2. Hej och hå. Varför kommer allt samtidigt? För att jag ska slippa känna mig nervös över IVF kanske?

24 thoughts on “IVF 2 – nu e de dags!

    • Det är verkligen så, allt händer samtidigt. Men allt som hände, fick mig att glömma IVF:en lite. Nu med facit i hand och allt har gått väl med både pappa och vovve, så fick jag ju lite lugn i starten med sprutorna iaf. Om man nu ska tänka positivt. 😉 Hoppas din mormor mår bra/bättre? 💕Kramar!

  1. Vilken vecka! Puh! Obehagliga överraskningar, skönt att höra att din pappa är ok. Håller tummarna för vovven! Ja ibland undrar man varför allt händer på samma gång… Tänkt hela helgen att skicka mail till dig… Kommer ett snart hoppas jag 🙂 I morgon ska jag till kliniken för att ta blodprov och se fortsatt dos för sprutorna. Ta hand om dig! Kram

  2. Usch vilken vecka =( Hoppas att det är bättre med din pappa och med hunden ❤ Sen hoppas jag innerligt att ni kommer lyckas med ert försök denna gången. Du verkar vara en sån härlig och fin människa (precis som alla andra vars bloggar jag läser) och är värd all lycka och framgång du kan få ❤
    Kramar

    • Tack för omtanken, gulliga du! ❤ Nu mår båda bra igen, som turen är. :)Och tack för pepp inför försöket. Och för dina fina ord, de värmer så! 💖 Jag kan bara säga detsamma till dig! ❤ Kramar!

    • Åh, tack fina du! ❤ Jag följer din blogg och hur veckorna byggs på. :)Även om jag inte kommenterar så mycket just nu, så vill jag att du ska veta att jag tänker på dig och är så glad för din skull. 💞:)Kramar!!

Kommentera

