Morran

Idag känner jag mig som Morran. Jag har kort stubin,  är sur och totalt humorsbefriad. Känns som att hormonerna nästan pyser ut genom öronen! 🙂 Härligt humör. Nästan så att jag blir lite full i skratt av det.

Det drar och spänner i äggstockarna idag iaf. Men jag känner mig mest rädd över att vi kommer få avbryta på torsdag. Mår ganska illa och har massor (ursäkta överinformationen) ägglossningsflytningar. Så jag undrar vad det här blir. Jag tar ju Orgalutran nu som ska hindra för tidigt ägglossning. Och ökad dos Gonal F.

Och har surrat runt lite på nätet och läst om andra, både de som fått avbryta och de som fått fortsätta i samma situation.

Ja, ja hoppet är ju det sista som lämnar en. Och oavsett hur det blivit för andra, så blir det ju iaf som det blir för mig. Men det känns skönt att ha lite koll på vad som kan vara nästa steg.

Tills imorgon, morrar jag väl vidare och har molvärk. 😉 Tur jag ska käka lunch med en kär vän idag och att jag ska träffa en annan efter jobbet. Så får jag skingra tankarna lite. Är märkligt nog ändå lugn i detta. Inte så mycket hopplöshetstankar och panikkänslor på besök. Skönt det iaf.

Så jag morrar på! 😈

19 thoughts on “Morran

  1. Håll ut kära du! Man får sånna flytningar av gonal f sa den Gyn jag var hos på UL och senare i behandlingen, så det är nog ingen fara med det 😉 Håller alla tummar! Får nog vänta nån dag innan jag orkar maila tyvärr. Lättare att skriva nån rad här 🙂 tack för dina tummar!! Betyder så mkt! Ägguttaget gick bra igår, jag var lugn och djupandades 🙂 Fick morfin, tog lite mer än förra gången. Igår mådde jag så dåligt, mådde fruktansvärt illa av morfinet :/ spydde två gången ( sorry för informationen) brukar typ aldrig spy… Väldigt ont i magen igår… Idag mår jag lite bättre 🙂 inte illamående men ingen matlust ( tack för vaniljyoghurt!) 😉 Magen fortfarande lite svullen, öm och känns mer som mkt träningsvärk inte så smärtsamt som igår ( inte konstigt tänker jag) Vila står på agendan idag! 😉 Hur gick det då?! Svar: 4 ägg! Känner mig faktiskt besviken. Av åtta äggblåsor blev fyra ägg. Inte alls samma resultat som förra gången. Men BM sa att det är kvaliteten som räknas inte antal… Nåväl. Insättning om allt går bra i morgon em! Vågar inte hoppas på till frysen denna gång tyvärr… :/ mailar dig senare 🙂 kram Morran och ha en bra dag med vännerna! 😉

  2. Hej! Håller fortsatt tummarna för dig ❤ Hoppas på att det blir några ägg imorgon! Själv var jag på ÄP idag. Fick ut fyra ägg… Är besviken och lite ledsen. Känns redan nu som om vi får fortsätta i höst med nya IVF. Det här var ju IVF3, så jag hade så stora förhoppningar. Av nio blåsor blev det bara fyra ägg. Det ända jag kan hoppas på är att jag i alla fall får tillbaka ett + ett i frysen. Kanske lika bra att det inte blir något befruktat alls. Då vet jag att jag ska hålla mig till Gonal-f. Förra gången fick vi elva blåsor, 5 stycken blev befruktade (fyra till frysen). Så detta känns ledsamt och jobbigt. Så "Morran" – vi är fler som morrar 😉 Massa kramar! 🙂

    • Då är vi fler med ” bara” 4 ägg… Förstår verkligen hur du känner dig, jag har typ samma tankar… Fast BM menade på att antal inte är viktigast. Inte samma resultat som förra gången, å andra sidan var det många som då inte klarade upptining trots att de innan sett bra ut…. Kan tydligen skilja åt gång till gång. Håller tummarna för insättning! Kommer vara lite nervös i morgon om de ringer och det inte blir nått… Känns som om det kan hända så mkt saker på den här resan…

      • Ja, vi håller på kvalité och inte kvantité tycker jag! Jag kommer också vara nervös imorgon… Men det borde vara vår tur nu eller hur?! ❤
        De sa till oss också, att våra blastocyter inte sett så bra ut först men hade tagit sig sedan. Men ingen ledde ju till en bebis, så vi får hoppas att en av dessa gör det istället! 🙂

      • Nej, det blev avbrutet.. Känns så jäkla trist. Men nånstans ändå positivt att de avbryter om det inte ser bra ut. Och vi ”förlorar” inte försöket, utan får starta om på detta igen. Så nu blir det ägglossningsspruta och ”testa lyckan själva” som de så fint sa. Kram!

      • Ja, det är bra! Jag tänker också att om inget av våra ägg/embryon ser bra ut imorgon så hoppas jag att de avbryter. Då blir det sprutor igen om två veckor!! Hejja oss! Kramar 💕💕💕

      • Ja, heja oss!! 💕💖💕 Vi kommer inte hinna med nåt mer försök innan sommaruppehållet. Men de har inte stängt så länge, så jag hoppas vi får köra igång i mitten, slutet av juli igen. Kramar!

      • Ja, absolut. Och jag tror aldrig man kommer att vänja sig med alla turer som blir i detta. Känns som att man får vara beredd på allt. Men det innebär ju faktiskt att positiva saker kan hända också. 😉😊

      • Precis! Imponerad av dig som hittar det positiva! Tänkte faktiskt idag på allt man faktiskt lär sig av allt det här. Jag tror att vi blir bättre människor när vi gått igenom detta. Om inte annat, så jäkligt bra mammor 😘

  3. Skrev just på en annan sida om kompisen som fick ut ett ägg, och på detta blev det barn! Kvalitet är viktigast! Morrar med dig :). Superstort lyckatill och hoppas ni får köra hela vägen!

Kommentera

