Äntligen mens!

Inte många gånger i en IVF:ares liv man kan skriva så, och mena det! Men denna gången är det faktiskt så. Mensen var sen denna gången och jag visste redan att de inte var nåt annat roligare på G. Tidigare har jag haft en gång per år som mensen drar iväg och dröjer över 50 dagar, men det var mer än ett år sen nu. Så jag har varit lite orolig över att de skulle hända nu. Vilket hade varit så jäkla tråkig tajming rent ut sagt nu när de snart är dags för nästa försök. Som vi redan väntat på så länge.

Men igår kväll kom den! Vilket innebär att vi i mitten av september drar igång med nästa försök. Och att jag slipper mens under vår vecka i Grekland nästa vecka! Underbart!  Man får vara glad för alla små saker i livet. 🙂

Är mitt i semestern. Otroligt skönt att vara ledig. Har varit på weekendsemester söderöver och haft det superbra! 🙂 Träffade en ny bekantskap och hennes sambo, verkligen jättekul! Det är häftigt att man kan träffa på så fina människor i en så snurrig tid i ens liv. Som förstår och vet precis vad man går igenom. Så värdefullt! ❤

Tid. Massor av tid. Så känns det som att livet är just nu. Jag känner inte alls igen mig i den här tidsjakten alla är i hela tiden. Att man är så konstant i brist av tid.

Visst jag älskar och funkar bäst när jag har det fullt upp, med små fina  pauser däremellan. Men utan barn, har man onekligen mycket mer tid än alla andra. Just nu är det jag, min sambo och våra två hundar. Fyra väldigt självgående individer. Visst är det pyssel med hundarna, men tid finns över, det gör det.

Och jag vet inte, jag vill inte ha nåt planerat precis varje kväll, eller ha en kvällsaktivitet bokad varje kväll. Jag gillar att bara komma hem ibland efter jobbet, ta ut hundarna på långpromenad och sen bara ta det lugnt. Men ibland känns det som att jag har oceaner av tid över på nåt vis.

Den tiden som "alla andra" lägger på sina barn. På sin familj. Min familj går ju liksom av sig själv just nu.

Luddigt begrepp det där, med tid. Det är ju nåt väldigt fint, peppigt i vår tid att vara upptagen, uppbokad, inbokad och alltid vara populär och den som alla vill ha med överallt.

Det här har nog alltid jagat mig lite. Eftersom jag både gillar det lugna, när man tankar energi så. Och allt det med fart i, där man knappt hinner stanna upp för att det händer så mycket.

Ibland känns det som väldigt tvära kast.  Det kan vara hur mycket som helst som händer under en period och man kan längta efter en lugn kväll. Sen kommer den där kvällen, och det är precis som att nån drog ur proppen, och jag undrar vad det var som hände? Vart tog allt det roliga vägen? Kommer det nånsin att hända nåt roligt igen? Låter förmodligen lite knäppt, för man vet ju att det kommer att hända mer roliga saker.

Men det kan kännas så tomt, då när det tar tvärstopp. Och man bara ska ta det lugnt och softa. Totalt motsägelsefullt också. Att man längtar efter både sidor, både puls och lugn, och samtidigt inte riktigt får nån balans i det hela. Det är antingen all in eller totalt lugnt.

Idag ska jag träffa en väldigt kär vän och hennes en vecka gamla dotter. ❤
Ska bli så spännande!

Min sambo ska ut på egna bestyr idag, så till eftermiddagen ska jag ta en dejt med mig själv. 😉 Har skrivit en lång lista med saker huller om buller med grejer jag vill kolla upp, fixa till hemma, planera ihop osv. Få lite klarhet! 🙂

Så tid. Den jagar mig lite ibland. För alla i min närhet har fullt upp med sina barn. Precis som det ska vara för dem, de som lever det livet just nu.

Precis så som jag önskar av hela mitt hjärta att det nån gång blir för mig, för oss, för mig och min darling. Hoppas, hoppas, hoppas att den snart kommer! ❤

8 thoughts on “Äntligen mens!

  1. Känner exakt samma sak som du skrev om tiden. Jag har också så mycket tid!!
    Grattis till mensen 😄 (inte heller så ofta man skriver det i IVF-bloggar 😉) Jag håller tummarna hårt när ni kör igång i september, inte långt kvar nu! Hoppas att ni får sköna dagar i Grekland!
    Kramar 💗

  2. Haha, tack för grattiset! 😉😃
    Tack för tummarna! 💕 Nu känns det som att tiden helt plötsligt är väldigt påtaglig igen. Sommaren var ju ändå på ett helt annat sätt. Men nu har jag liksom börjat räkna ner inom mig. 😊
    Ser fram emot att få åka iväg, ska bli väldigt härligt. Sen börjar jobbet direkt igen efter resan och full fart med det första veckorna, och om mensen då bara sköter sig och kommer som den ska (den lever ju sitt egna lilla liv ibland) så är vi snart igång. Häftigt och overkligt på samma gång.
    Är det snart dags för återföring för er? 💖
    Håller tummarna stenhårt! 💕
    Kramar!

  3. Har nog aldrig skrivit en kommentar men kände att ville göra de nu. Det du skriver gick rakt in i mitt hjärta, varenda inlägg du skriver känns verkligen i hela min kropp! Har varit där ni är och kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är att vi nu också är dem som har fullt upp med barnlivet! Jag håller tummarna att det snart är er tur och hoppas ni får en trevlig resa!

Kommentera

