Då ruvar vi igen!

Har precis lämnat kliniken och har även hunnit vara tillbaka på akupunktur igen, (var där innan också).

Innan jag åkte dit kände jag mig mest ledsen och lite uppgiven. Och rädd för att alla känslor och rädslor skulle spola över mig igen. Jag vill inte må dåligt, men samtidigt heller inte ignorera om känslorna väl kommer, de gör det hela bara sjutton resor värre.

Igår ringde de och meddelade att bara ett av de fem äggen blivit befruktade. Blev ledsen, såklart. Och tankarna pendlade kring, kommer det nånsin gå osv. Avskyr de tankarna. De är så förgörande. Försökte ändå igår att hålla mig lugn och lägga hoppet till den lilla befruktade.

Väl på kliniken så frågade hon, läkaren, hur jag mådde. Och jag sa att kroppen mår bra, men att jag kände mig ledsen över resultatet. Hon sa att hon förstår mig, att det här är en berg och dalbana utan dess like, och att det blir extra påfrestande när det är så svårt att ställa in mig rätt. Men, det fina i kråksången är att det embryot som blev är av toppenkvalite! 🙂 Jag kände hur tunga klippor föll från mina axlar. Förra gången var det ingen bra kvalite på embryot vi fick tillbaka, men detta är av tpppkvalite!  Det kändes faktiskt som en seger, att det blev nåt bra av det iaf.

Hon sa att det är bättre att få ett riktigt bra embryo tillbaka, än flera av sämre kvalité.  Och att det vid många tillfällen varit så när det blivit en graviditet, att bara ett klarat sig, men faktiskt är guldägget.

Ja, nu ska allt klaffa och hej och hå. Men det kändes så himla bra att få höra det. Och slemhinnan såg mycket fin ut den med. Så nu känner jag mig stärkt igen. Visst är det oändligt mycket som ska klaffa. Men det känns som att vi är på rätt väg på nåt vis.

Jag fick även Trombyl utskrivet att ta en gång om dagen fram tills testdag. Det är blodförtunnande och kan hjälpa slemhinnan om jag förstod det hela rätt.

Personalen är då verkligen helt underbar där, så himla gulliga och omtänksamma och positiva. ❤

En av mina barndomsvänner försökte peppa mig igår och sa hela tiden  "det kommer vara av toppenkvalité, jag lovar dig, det kommer vara det". Kändes himla fint att få smsa henne och säga att hon hade rätt.

Jag tar med mig det läkaren sa till mig innan jag gick: Dina mediciner äter du fram tills du testar positivt på testdagen.

Jag förstår att hon inte kan garantera nåt, men det känns skönt att ha en positiv grundstomme denna vändan.

Funkar det inte, blir jag ju superledsen, oavsett om jag varit positiv eller negativ under ruvartiden. Men så länge det positiva finns där, ska jag försöka njuta av det, nu när den här berg och dalbaneturen går in i de stora loooparnas stadie.

Det skadar ju inte att vara positiv och kämpa ända in i kaklet! :)💖

20 thoughts on “Då ruvar vi igen!

  1. Grattis till ett toppembryo!!! Jag försöker tänka som så att för varje misslyckat försök så är man ett försök närmre en graviditet 😉 Att oddsen ökar liksom. MEN nu ska vi vara positiva, som du skriver, för det spelar ingen roll – man blir lika ledsen ändå! Skönt med läkare som peppar och berättar det som är positivt (och vänner för den delen också!!)! Nu, nu, nu ska det vara vår tur!!! Ruvardag 1… ❤ ❤ ❤

    • Tack fina du! 💖 Bra tankesätt där, den lånar jag av dig! 😊
      Ja, läkaren gav mig verkligen en fin känsla att ta med mig därifrån. Jag vet att hon inte kan garantera nåt såklart, men det kändes ändå så skönt att veta att förutsättningarna iaf e på topp! 😊Och att hon e positiv!
      Jäklar va jag håller tummarna för oss båda nu!!! ❤ 😍
      Vi kämpar på!! Kramar!

  2. Åh vad jag känner igen besvikelsen över få embryon och tankarna som sköljer över en. Härligt ändå med ett topp-embryo, nu håller jag tummarna stenhårt!

  3. Förstår att du blev besviken/ledsen. Men skönt att det ägg ni fick tillbaka är av toppkvalité =) Hoppas så att det är er tur nu. För mig sänder varje par som lyckas lite extra hopp till att vi också ska lyckas.
    Kram

  4. Förstår din besvikelse och rädsla men allt du kan göra nu är att vänta och hoppas att det är guldägget denna gång. Och din läkare verkar himla stöttande och snäll. Kram

    • Ja, hon är verkligen underbar! En sån där person som alltid rar sig tid och förklarar när man har frågor och som gör att man känner trygg och peppad. Känns som att hon är på helt rätt ställe! 😊 Kram

  5. Jag kör på med min mindfullnesskurs. Jag är nöjd med mig själv att jag har fått rutin på att öva vid frukost varje morgon. Då har jag redan börjat stressa upp mig. Jag dricker upp mitt te så det känns alldeles varmt och skönt i kroppen och så sitter jag på stolen, blundar och lyssnar på ett tre minuter youtubeklipp med meditationsmusik. Jag fokuserar på andningen, musiken eller ibland något ord jag har valt ut. Det är klart det kommer tankar men det är inget att irritera sig på utan det är bara att vänligt men bestämt skjuta dem åt sidan och fortsätta fokusera på det jag fokuserar på. När jag sen öppnar ögonen har tankarna stillat sig.

    • Det lät som en väldigt skön start på dagen. Jag försöker hålla mig så mycket jag bara kan i nuet, i det som är precis just nu. Det har tagit tid och övning att ens kunna tänka så, men övning ger färdighet. 😊

Kommentera

