Smått förvirrat möte – men nyvaken energi i själen!

Var in till kliniken igår och fick nästa ordination. Först blev jag lite modfälld efteråt, men jag har bestämt mig för att lita på deras kompetens, de är ju experter i det här. Så om de fixar till den delen, så ska jag ”fixa till” att jag är redo för nästa försök och unnat mig att leva lite mer fram till dess.

I korta drag. Jag frågade om det inte var läge att byta medicin, och jag kommer att få testa Menopur denna gång istället för Gonal-F. Jag undrade kring Prasteron/DHEA om jag eventuellt kanske skulle öka dosen? Ja, från idag blir det 2 tabletter per dag.

Jag undrade kring dosen, jag berättade att jag känner mig ledsen/orolig över att det blivit så ”skrala” och ojämna resultat innan och hur de ser på det framöver? Han berättade att det är på grund av mitt AMH värde var väldigt högt. Om jag kommer ihåg helt rätt så var normalvärdet mellan 0,5-5. Mitt värde ligger på 7,6. Därför är de så rädda att öka min dos för mycket, för att det kan barka hän helt.

Men denna gången skulle de våga blåsa på lite extra sa han (vad det nu innebär), för jag har samma startdos nu på 150 som sist, men med Menopur istället för Gonal-F då. Och de skulle göra tätare koller för att se hur det utvecklar sig.

Start blir på kommande mens som bör dyka upp runt den 25 november eller där i krokarna. Jag hoppas att den verkligen gör det, för om den inte dyker upp förrän i december, då blir det start först i början av januari. Men ärligt jag känner såhär. Det blir som det blir. Det där styr jag inte över. Det får kroppen sköta, jag får rätta in mig i ledet. Faktiskt. Och det känns helt ok!

Sen tänker jag kring alla dessa olika värden AMH, FSH osv. Jag är less på att snöa in mig där. Det är som det är. Det blir inte varen bättre eller sämre värden, för att jag oroar ihjäl mig över dem. Så där får jag lämna över mig till läkarna. Ska jag fortsätta som innan får jag bara kramp, livskramp. Och den krampen är jag vanvettigt trött på.

Så, konklusionen av det hela är att jag kör på. Jag har tänkt massor på det här med att leva under helgen, och jag har känt mig så glad! Jag har tankarna med mig såklart, det har inte vips bara försvunnit, men jag försöker fokusera på livet som också snurrar på istället.

Väldigt länge har jag (som jag insett nu) jagat mig själv med att om jag inte gör si eller så, då kämpar jag inte tillräckligt, längtar jag inte tillräckligt och allt jag gjort har bara gett mig dåligt samvete. Helt knasiga tankar, men så har jag levt, med facit i hand. Fast jag egentligen gjort allt jag på nåt sätt kunnat göra för att göra rätt i detta. Men det är stopp nu. Det får vara nog. Som sagt, den där krampen, den e jag less på.

Det är en underbar känsla att få tänka på andra saker, att tänka på mitt liv utan att få dåligt samvete. Och allt det här sitter ju bara i mig. Det är ju inte någon annan som pressat mig till det här. Man är då förbenat bra på att vara hård mot sig själv. Det är dags att ta sig vidare från det nu.

Det finns så mycket vackert i livet! Det måste få finnas det med! Händelser, människor i ens liv, sidor hos en själv, drömmar osv. Det måste också få existera. Utan att få dåligt samvete. Längtan är precis lika stor ändå. Men att leva samtidigt – det är så mycket värt! Att leva utan kramp de e grejer det. J

10 thoughts on “Smått förvirrat möte – men nyvaken energi i själen!

  1. Jag känner exakt samma just nu, det finns inte så mkt att göra än det läkarna säger sen är resten upp till vetenskapen och naturens lagar. Men det tog ett par motgångar innan jag insåg det, och även om det låter knasigt så är jag just nu väldigt glad att jag kan stänga av och bara vara i stunden, det gör så mkt! Hoppas det kommer 25 så ni får komma igång ✊😊

  2. Det känns så mkt skönare att faktiskt kunna stänga av och vara i stunden! Ett tag i detta trodde jag aldrig att det skulle vara möjligt att komma till det ”stadiet” med det här. 😊Håller tummarna stenhårt för dig! 😊

Kommentera

