Krispig vintermorgon

Utanför är det 21,9 minusgrader. Jag har precis varit ute med hundarna, som alltid börjar morgonen med att lyckligt doppa huvudet i en snödriva och sen rulla runt i snön, oavsett temperatur.

Det är lördag morgon. Solen kikar fram i ett förkrossande vackert vinterlandskap. Utanför på vår inglasade altan kan man riktigt se snöflingemönster på snön/isen/frosten på rutorna. Det är så vackert.

Jag är inget riktigt fan va denna kyla. Men den är verkligen vacker! Hela landskapet får ett speciellt lugn, krispighet och ljuset från solen, som smyger sig till ljusare tider pö om pö, ja de finns bara ett ord på det, vackert.

Idag är det spraydag nummer 6. Jag har haft lite småont i skallen och varit lite småyr, men det är inget som stör mig.

Den 1 februari ska jag in på blodprov och kolla så att jag är nedreglerad.  

Jag mår oförskämt bra just nu. Jag är glad, nästan så att känslan är lite ovan, låter lite knäppt men så är det faktiskt.

Jag tänker på resor, hundar, på att anmäla mig till kurser och på att göra roliga saker. Jag skrattar, till och med på jobbet. Det är så skönt. Det känns varmt i kroppen. Jag tar det dag för dag.

Efter att ha snurrat i IVF världen i ett år drygt, vet jag hur snabbt det kan vända. Hur många olika scenarier det kan bli. Allt som ska stämma. Man ska bli nedreglerad. Sen ska äggblåsorna börja växa. Justeringen av doser kan dyka upp. Kommer det bli bra eller avbrutet? Äggplock, blir det ägg? Får vi fler ägg? Och sen återföring? Och allt med det.
För oss har det varit så i vår resa, det har varit så många turer, där man kastats mellan hopp och förtvivlan. Till slut kanske man lär sig att iaf försöka ta det mer dag och dag. Att det blir en medveten strategi för att ta sig vidare steg för steg.

Och just nu, känns det skitbra! 💖

12 thoughts on “Krispig vintermorgon

  1. Åh njut av känslan! 🙂 Det måste man få tillåta sig att göra! 💜 Låter väldigt kallt!! Brr! Men så vackert, kan nästan se det framför mig! 🙂 Ha en bra lördag och ta hand om dig! Höras i morgon? Kram

    • Blev bara ett halvt svar. 😊Va roligt att min beskrivning lättade upp lite. 😊Jag längtar tills våren jag med. Är ingen vintermänniska egentligen, utan mer en såndär som går och fryser hela vinterhalvåret. 😉 Men just nu är vintern så vacker häruppe i Dalarna att jag kan stå ut med kylan. ( Ska påminna mig själv om det nästa gång jag läser -25 på termometern, vilket va senast igår! 😉😂😄) Kram!

Kommentera

