Nu jäklar! :)

Jag känner mig komplett stirrig, kan inte riktigt fokusera på jobbet. Har fått trycka in hörlurarna i öronen ett tag och lyssna på lite peppig musik med mycket bas så jag kanske landar lite. 🙂 Mitt bästa trick att bli lugn, inga lugna ballader här inte. Jag behöver pumpande, peppande musik för att landa. 🙂

Vi var in på blodprov och ultraljud nu på morgonen. Ultraljudet visade en riktigt fin tillväxt på äggblåsorna! 🙂 På höger sida finns nu 12 blåsor i lagom storlek och på vänster sida något färre, enligt läkaren. Vilket hon sa var bra, annars skulle det bli för stor påfrestning för kroppen. Så om mitt blodvärde ser okej ut i eftermiddag när de kollat, blir det äggplock på måndag.

Vi pratade om eventuell extramedicinering om våra embryon (hoppas, hoppas att vi får fler än ett denna gången) så ska vi få testa lite nya grejer för oss. Återkommer till vad längre fram.

Har svårt att växla över till att vara positiv, håller mig lite ”off”, fast nu med pirr i magen. Vill försöka fortsätta ta det dag för dag och vara så lugn det bara går. Men ska försöka att njuta av denna lilla, ack så viktiga delseger. Ungefär som att komma till en väldigt efterlängtad vätskekontroll i ett maratonlopp kanske? 🙂

8 thoughts on “Nu jäklar! :)

  1. Tack allihop för all pepp! 😊 ❤ De börjar kännas nervöst inför imorn nu. Inte för plocket, utan mer för hur det ska gå. Kan man kanske skicka in sin hjärna på paus ett par dagar tills allt e klart tro? 😉😄

Kommentera

