Ruvare!

Först vill jag säga tack för alla gulliga kommentarer på mitt senaste inlägg. De värmde! ❤

Idag blev jag/vi ruvare igen,  till 3 dagars.

Av de 14 äggen fick vi besked i tisdags att 2 (!!) blivit befruktade. Ett hade varit omoget. De blev en liten chock faktiskt, nånstans inom mig började jag tro att vi kanske äntligen hittat rätt nivå för mig och att vi åtminstone skulle få fler befruktade denna gången. Kanske till och med till frysen. Men, men i IVF världen är det inte mycket som går enligt nån mall direkt.

Jag hade förhöjda värden i måndags, en lätt överstimulering sa de. Men idag såg värdena bra ut. Känns skönt. Magen är väldigt svullen och de gör ont när jag går, så jag ska ta och vila mig i fas har jag tänkt.

Hur som helst, de två befruktade ser iaf fina ut och utvecklas som de ska. ❤

Så nu börjar ruvartiden. Kommer vara hemma några dagar och vila lite har jag bestämt. Tror det behövs, få landa lite både kroppsligt och mentalt.

Och hålla tummen superhårt att det är vår tur nu! ❤

12 thoughts on “Ruvare!

  1. Fantastiskt!! Vila och njut av att få vara glad, vad som än händer så har du kämpat så fruktansvärt mycket! Nu håller vi tummarna och hoppas att det går hela vägen🙏💕

  2. Men åh, dessa snabba kast mellan glädje och chock och tillbaka igen. Får ni någon mer analys av de obefruktade äggen?

    Stort grattis till två fina embryon!! Hoppas så att det är er tur nu. Kram

Kommentera

