Inte vår tur denna gången heller

Nej, det var inte vår tur denna gången heller. I lördags kom rosafärgade flytningar, i söndags mer blod och i måndags morse tog jag test, som jag redan visste var negativt, med tanke på hur mycket mer jag börjat blöda då.

Vi var inte en av de lyckliga som IVF funkar för. Inte en av de 2/3 som lyckas inom de första 3 försöken.

Men på nåt vis har jag haft det lite på känn. Självklart har jag hoppats av hela mitt hjärta under vartenda försök. Men med tanke på hur det gått för oss under våra behandlingar så har det skavt lite i bakhuvudet, behandlingarna och resultaten har inte gått vår väg.

När vi fick ut 14 ägg denna gången kände jag mig verkligen så hoppfull, äntligen verkar de ha hittat rätt dos! Äntligen kanske vi har en rimlig chans att få fram fina, livsdugliga embryon. De pratade till och med om långtidsodling när vi var där på plocket.

Men när hon ringde dag två och lät bekymrad och berättade att bara två blivit befruktade då föll mitt hopp, redan där.

Fick testa både intralipiddropp, Trombyl och Prednisolon denna gången för att dämpa mitt immunförsvar. Är jätteglad att jag fått testa det.

Känns mer och mer som att det är våra embryon som inte blir starka nog.

Känner mig så klart jätteledsen och sorgsen. Och jag blöder som jag aldrig någonsin blödit förr. Som att kroppen sörjer den med på nåt vis.

Imorgon ska jag prata med kliniken, få höra vad de rekommenderar oss. Jag har väldigt svårt att tro att de rekommenderar oss fler vanliga IVF:er efter de fem vi redan nu gjort.

Än är dock inte kämparglöden eller hoppet borta, än bor så mycket längtan och förhoppnkng inom mig om en framtid med barn. Måste bara tillsammans bestämma oss för vad som är vår nästa väg att gå, efter att ha fått lite input från kliniken. 

28 thoughts on “Inte vår tur denna gången heller

    • Tack finaste du! ❤ Det blev ändå en bra loop i karusellen mitt i det hela, vi har en plan igen efter att ha pratat med kliniken. Efter den här resan måste man ju bli rätt avtrubbad/väldigt lättanpassad för snabba förändringar iaf. 😉❤

      • så himla bra att du kan se de bra sakerna. Du har alldeles rätt, jag tycker att jag har användning för mina erfarenheter nästan varje dag i arbetslivet nu för tiden! Allt från just det du skriver, förmågan att sitta lugnt i båten när det stormar till förmågan att känna empati. Heja er och jävlar vad jag håller tummarna för er! ❤

  1. Vad tråkigt för er! Hoppas verkligen att dom hjälper er med olika alternativ, skönt att få ordentligt med stöd från de proffsiga. Massa styrkekramar och lycka till imorgon💕

  2. Nej vad tråkigt 😦 Hoppas det blir ett bra samtal med kliniken som hjälper er att fatta beslut om vägen framåt, det finns ju fler sätt att bli förälder än IVF om det inte längre skulle kännas rätt. Kram

  3. Åh vad ledsamt och frustrerande. Men hoppas ni snart hittar en ny väg att gå för att bli föräldrar. Kram❤️

Kommentera

