Blivande 2 barnsmamma! đŸ„°đŸ’™đŸ’™

Ja, tÀnk sÄ livet kan bli till slut.

Om allt gÄr som de ska kommer jag att fÄ bli 2 barnsmamma i början av nÀsta Är. Kan inte riktigt förstÄ att det Àr sant, trots att jag gÄtt halvvÀgs, har börjat fÄ en jÀttefin liten mage, kÀnner sprattel och var pÄ RUL idag sÄ kÀnns det bÄde overkligt, helt fantastiskt och alldeles förundrande pÄ en och samma gÄng.

Att fÄ bli mamma Àr det mest fantastiska jag fÄtt vara med om i mitt liv.  Jag Àlskar min lilla L sÄ jag nÀstan gÄr upp i atomer, lika förundrad nÀstan varje dag, att han Àr min son, mitt Àlskade lilla barn.

Sen tÀnker jag inte sticka under stolen med att det finns dagar nÀr jag Àr sÄ trött att jag knappt vet vad jag heter eller dagar dÀr jag tvivlar pÄ om man Àr tillrÀcklig, men sÄ Àr livet och det Àr Àven en del av mig att tvivla ibland.

Jag upplever en skörhet hos mig sjĂ€lv, jag tar lĂ€tt Ă„t mig av dumma kommentarer, sĂ„nt som man lĂ€tt ”borde” kunna skaka av sig, och inte Ă€r det bĂ€ttre nu under min andra graviditet och alla hormoner, men det finns en oro inom mig pĂ„ nĂ„t sĂ€tt, och egentligen bara en strĂ€van efter att mitt barn ska ha och fĂ„ det bĂ€sta liv i stort och smĂ„tt som han nĂ„nsin kan fĂ„. Samtidigt kan jag logiskt se att han mĂ„r toppen,  utvecklas, Ă€r glad, envis/utmanade som smĂ„ barn ska vara och alldeles underbar! 😊

Men den dÀr skörheten inom mig behöver jag jobba med. Och det som saknas Àr tid att stanna upp, att reflektera, att fÄnga in mig sjÀlv lite och landa och inse att jag gör mitt bÀsta, det Àr okej att tvivla ibland och att pÄ sÄ sÀtt andas lugnt igen, hotta tillbaka till mig sjÀlv och hoppa upp pÄ stigen igen.

Tror inte att det Àr mÄnga som lÀser hÀr numer, men jag tÀnker att om jag kan skÀnka lite hopp till nÄgon som Àr ute pÄ den snÄriga stig jag var innan sÄ vill jag gÀrna dela det. Att man efter sÄ mÄnga Är av brinnande lÀngtan, misslyckade IVF försök, separation och kÀnsla av hopplöshet (Àven om jag aldrig gav upp) kan bli lycklig till slut och fÄ bli mamma. Jag trodde nog aldrig att jag skulle fÄ uppleva detta.

För drygt 4 Ă„r sedan, nĂ€r jag var mitt i separation och det aldrig nĂ„nsin kĂ€nts som lĂ€ngre ifrĂ„n barn för min del, var jag till en person som kan se in i framtiden. Han visste inget om mog eller min bakgrund, men han sa tidigt i vĂ„rt samtal: ” Du kommer att fĂ„ tvĂ„ barn”. Jag minns det sĂ„ himla starkt, kommer aldrig att glömma det. Och jag bestĂ€mde mig dĂ„, att tro, att inte tappa hoppet. Det blev en ledstjĂ€rna för mig. Oavsett vad man tĂ€nker kring siare, sĂ„ tĂ€nkte jag att det fick bli det som jag vilade min lĂ€ngtan i.

Jag kan skriva under pÄ att jag haft dagar dÄ tron och hoppet aldrig kÀnts mer fjÀrran, men jag gav aldrig upp, jag kÀmpade vidare, Àven fast de kÀndes som jag gick sönder inombords ibland av lÀngtan och av vidriga tankar av hopplöshet.

Och hĂ€r Ă€r jag nu med min lilla son sovandes pĂ„ min arm och min andra son sparkandes inne i magen. Det Ă€r lycka pĂ„ en pinne det.đŸ’™â€đŸ’™

2 tankar om “Blivande 2 barnsmamma! đŸ„°đŸ’™đŸ’™

LĂ€mna en kommentar