❤ Gravid vecka 13 ❤

Livet är alldeles förunderligt!

Allt kan tydligen hända ibland.

Jag är gravid, vi ska få barn.

Vi var dagar ifrån att börja vårt första gemensamma IVF försök, vi hade varit där och väntade nu in nästa mens för att få börja. Under våra sju kurer med Letrozole funkade min kropp som en klocka, så när dagarna började gå och blev 1,5 vecka, var det med största nervositet jag testade. Och med känslan att om kroppen lurar mig nu igen, trots att den varit så extremt punktlig under dessa månader, då vet jag inte vad jag gör.

Men där var de, 2 väldigt tydliga streck. Och chocken och lyckan var total, blandad med den största overklighetskänslan.

I vecka 8 fick vi besöka IVF kliniken för ett tidigt ultraljud. Det var så fint! Fick träffa min favoritläkare ”från förr”, som dessutom kom ihåg mig.

Vi fick se det lilla livet på skärmen och höra hjärtat slå. Det blev många tårar och kramar på det besöket.

Sen dess har jag varit helt däckad, jag trodde aldrig nånsin att man kunde bli så förlamande trött och så illamående och knappt orka röra sig. Men även om det varit väldigt drygt, för det kan jag inte sticka under stolen att det varit, så har det ändå varit en förundrade tid, i min och vår egen bubbla, att få landa i det, att plötsligt få tänka på alla tankar jag så länge tryckt bort, som jag nästan gett upp hoppet om att få tänka, känna och uppleva.

I slutet att förra veckan kom ljuset i tunneln tillbaka och tröttheten har släppt, jag mår mycket mindre illa och känner mig stark, pigg och har fått spring i benen igen – helt underbart.

Vi berättade tidigt för min och min sambos familjer och våra absolut närmaste vänner. Det var en helt overklig känsla att få berätta det. Som jag längtat efter att få göra det, och så overkligt och underbart det var att få göra det. Jag har även berättat för min chef, eftersom jag varit helt under isen, ville inte oroa henne att det var nåt annat, då jag har haft en väldigt hög arbetsbelastning under året. Hon blev jätteglad och sa ”det är nästan som om nåt av mina egna barn skulle ringa och berätta”. Så går det när man (trots att jag är 37) är minstingen i ledningsgruppen på jobbet. 😉😋

Idag har vi varit på KUB ultraljudet. Det tog ganska så lång tid, då det är en liten envis rackare därinne som inte riktigt ville lägga sig så att det var lätt att mäta den. Men för oss gjorde det ju ingenting, desto längre fick vi ligga och kika på den lilla på skärmen. ❤ Det sprattlades på för fullt därinne, och den lilla viftade på både armar och ben! Och så hjärtat som slog så starkt och fint. ❤ Vilket mirakel det är i sig och vilket mirakel det är att man kan se den lilla redan nu.

Det har varit en otroligt lång resa, en berg och dalbana med loopar utan dess like. Men nu har en ny resa börjat och jag är förevigt tacksam. ❤

30 tankar om “❤ Gravid vecka 13 ❤

  1. Men wow vilka nyheter! Stort jättegrattis 💚💚💚

    Apropå illamående – efter två graviditeter med hyperemesis; sök hjälp om det inte går över. Det finns mediciner att få! De kanske hjälper helt eller inte alls, men om det inte ”bara” är gravidillamående bör man söka för det.

    Ta hand om er och lycka till med allt!
    Kram JVJK

    • Tack så jättemycket! 💚💚💚
      Det ska jag lägga på minnet med illamåendet, nu blir det bara bättre och bättre som turen är, men de måste vara hemskt med hyperemesis, då lär man ju verkligen bli helt slut. 💕
      Kram tillbaka!

  2. Kikade in här och såg din uppdatering Lisa! Vet inte, men hade på känn 🙂 Stort grattis till ert lilla mirakel! Lycka till med allt! Kram// Kajsa

  3. Åååååhh!! Vad glad jag blir för er skull!!! Du å jag följdes åt under vår första ivf-resa. Jämförde symtom och jag fick ett plus och du fick en oerhört tuff resa framför dig. Jag har haft kvar din blogg i min bokmärkelista å tittat in då och då. Vår son är 3 år nu… så länge jag önskat ett plus för dig.. å tänk! Nu får du uppleva din stora dröm. Bli mamma! Stort stort grattis!!!!!!!!!!
    Och stor kram!

    • Men åh! ❤ Va glad jag blev när jag såg din kommentar! Jag brukar tänka tillbaka på tiden som var, och jag kommer så väl ihåg dig och har ofta tänkt på hur du/ni har det. Tänk att sonen redan är 3 år. Tiden går verkligen snabbt. Hoppas allt är bra med dig och hela familjen. Stor kram tillbaka! ❤

  4. Jag har tittat in på din sida lite då och då genom åren och vad glad jag blev idag för din skull 😀 Stort grattis!! ❤️ Vår son är två år nu och är en outtömlig källa av glädje. Ta hand om dig och kärleken! ☺️❤️❤️❤️

Lämna en kommentar