Tågresor 

Livet tuffar på, går väldigt snabbt just nu. Nya jobbet är både jätteroligt och jätteutmanande och tar mycket av min tid. 

Vi fick nycklarna till vårt hus för några veckor sedan, är där på kvällarna och fixar och kör över grejer. Så av nån märklig anledning somnar jag på soffan sen, innan jag landat på kudden. 😉 Men snart får vi äntligen leva tillsammans, på riktigt! 😊❤

Och så livet och döden, en av mina älskade hundar gick ur tiden för snart tre veckor sen. Saknaden är oändlig, det är så otroligt tomt utan henne. I 8 år levde vi sida vid sida, och hon var många gånger anledningen till att jag alls höll ihop, under IVF åren. Världens finaste klippa i livet. ❤

Här tänkt mycket på alla dessa känslor som bor i en människa. Livet är högt, lågt och allt däremellan. Och däribland bor alla dessa känslor och yttringar av dem. 

Tror mer och mer på att försöka vara snäll mot sig själv, förlåtande och accepterande. För vi är bara människor, allt som händer i vårt liv påverkar oss, ibland på sätt vi aldrig kunnat tänka oss, ibland mår och känner vi på sätt man aldrig någonsin kunnat föreställa sig att känna på. Men jag inser mer och mer att det det som är livet. Alla de ytterligheterna och allt det som finns där i mitten när livet vara flyter på. 

Längtan efter barn, längtan att få kliva av det här ofrivilliga barnlöshetståget, endera med barn eller med åtminstone med vettet i behåll och inte ersatt av bitterhet, dit vill jag. Känns ungefär som att jag befann mig uppe i väntsalen. Fick gå ner till perrongen, men gick till fel perrong och fick med mig fel sällskap. 

Sen var det upp till väntsalen igen och fortsätta vänta. Och nu sitter jag där, har rätt sällskap och förbereder mig för avfärd mot perrongen igen. Med både stark längtan, skräckblandad förtjusning och helt nya erfarenheter i bagaget. Kanske ett annat lugn och fokus, nu när jag vet vad det innebär. 

Det kanske ändras den dagen den nya resan påbörjas på riktigt. 

Men ett vet jag, det är snart dags att ta avstamp mot den nya resan och se vilken stig i livet den tar mig/oss till. ❤

3 tankar om “Tågresor 

  1. Tårar rinner när jag läser om din lilla vovve. Saknaden måste vara enormt. Beklagar sorgen så.
    Men det var roligt att läsa att ni fått nycklar till huset!
    Och jag hoppas att ni hamnar på rätt perrong och rätt tåg. ❤️

Lämna en kommentar